نخ دندان نکشیم

تا به حال بسیار به نخ دندان، شیوه استفاده از نخ دندان و انتخاب یک نخ دندان خوب پرداخته ایم. مسواک برای تمیز کردن سطح دندان بسیار کار آمد است اما در میان لثه و دندان و در بین دندان ها فاصله هایی وجود دارند که برای تشکیل شدن پلاک و رشد باکتری ها بسیار مناسبند. متاسفانه هنوز مسواک ها نمیتوانند به خوبی در این فضا ها نفوذ کنند و باکتری ها را از روی سطح دندان و لثه بردارند. به همین دلیل نخ دندان کشیدن الزامیست و یکبار در روز حتما باید از نخ دندان استفاده کرد.همچنین گیر کردن خوراکی های مثل ذرت را در میان دندان هایتان به شدت جدی بگیرید. در این مقاله به این موضوع میپردازیم که اگر تنها یک شب نخ دندان نکشیم چه اتفاقی برای دندان هایمان می افتد ؟ لطفا با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز دنبال کنید.

اگر کلا نخ دندان نکشیم چه میشود ؟

در صورتی هر هفته کمتر از 4-5 بار از نخ دندان استفاده میکند یا به طور خاص از نخ دندان استفاده نمیکنید، باکتری ها آزادانه تر میتوانند در محیط دهانتان رشد کنند. در میان لثه ها و دندان ها پلاک تشکیل میشود و باعث بیماری های لثه میشود. همچنین ممکن است با تارتار نیز مواجه شوید. در نهایت کسانی که از نخ دندان استفاده نمیکنند ( با در نظر نگرفتن وراثت و تفاوت های بدن افراد مختلف ) در معرض لق شدن دندان ها، انواع بیماری های لثه و در نهایت از دست رفتن کامل دندان ها مواجه هستند.

اگر یک شب نخ دندان نکشیم چه میشود ؟

نخ دندان نکشیم

حتما امشب از آن شب هاییست که بسیار خسته هستید و اصلا حوصله نخ دندان کشیدن ندارید. و یا نخ دندانتان تمام شده و نتوانستید نخ دندان جایگزین تهیه کنید. از همین جهت به این فکر افتاده اید که اگر تنها برای یک شب نخ دندان نکشیم خطر خاصی ما را تهدید میکند ؟ در حقیقت روزی یکبار، حداقل است. یعنی حداقل یکبار در روز باید نخ دندان بکشیم و دو یا سه بار مسواک بزنیم. یک شب نخ دندان نکشیدن مشکل خاصی برای دندان ها ایجاد نمیکند اما توصیه میشود با دقت بیشتری مسواک بزنید و چند مرتبه دهانتان را به خوبی آبکشی کنید.

آیا میتوان از اشیاء دیگر به جای نخ دندان استفاده کرد ؟

خیر، حتی نمیتوان از نخ عادی به جای نخ دندان استفاده کرد. از نخ دندان مناسب دندان هایتان استفاده کنید چرا که در غیر اینصورت میتوانید به دندان ها و لثه هایتان آسیب بزنید. به یاد داشته باشید، هر گردی، گردو نیست. توصیه میشود که خلال دندان نیز استفاده نکنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *