لثه ها، بار ها و بار ها و بار ها در مورد اهمیت مراقبت از لثه ها و بررسی سلامت لثه ها نوشته ایم. لثه ها برای جلوگیری از نفوذ باکتری به ریشه دندان و محافظت و نگهداری از دندان های ما لازم هستند. گاهی به دلایل خاص که در این مقاله به آن ها میپردازیم، لثه ها تحلیل میروند و قسمت های بیشتری از دندان در معرض دید قرار میگیرد. به چنین پدیده ای تحلیل لثه گفته میشود. با ما همراه باشید و مقاله های پیشین ما را نیز مطالعه کنید، یادتان نرود که 3 بار مسواک زدن در روز و یک بار نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت لثه ها، ضروری است.

دلایل تحلیل لثه چیست ؟

مهمترین دلیل عقب نشینی لثه ها یا تحلیل لثه عدم رعایت بهداشت دهان است. بار ها و بار ها در مورد بهداشت دهان نوشته ایم و هیچگاه از تکرار آن خسته نمیشویم، مسواک زدن حداقل 3 بار در روز و یکبار نخ دندان کشیدن، بسیار ضروریست. اما به غیر از عدم رعایت بهداشت دلایل دیگری مانند: کهولت سن، بیماریی هایی مانند دیابت،صدمات فیزیکی، فرم نامناسب دندان ها، دخانیات، تغییر هورمون ها در زنان، دندان قروچه، وراثت، ایمپلنت و مسواک زدن پر فشار و محکم نیز باعث عقب نشینی لثه میشوند.

درمان تحلیل لثه چگونه است ؟

تحلیل لثه

در ابتدا لازم است به دندانپزشک و علم پزشکی اعتماد کنید و خونسرد باشید. درمان هایی مانند جرم گیری در ابتدای تحلیل لثه انجام میشوند اما در موارد پیشرفته تر درمان از طریق جراحی پیوند لثه انجام میگرد. جراجی پیوند لثه نیز از همیشه ساده تر شده و نباید نگران آن باشید. یادتان باشد که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، پس با رعایت اصول اولیه بهداشت دهان ا تحلیل لثه جلوگیری کنید. همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک حداقل هز 6 ماه یکبار برای تشخیص و درمان به موقع بیماری های مختلف، بسیار ضروری است.

اگر عقب نشینی لثه درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

عاقبت عدم درمان تحلیل لثه بسیار زشت و بد است و اصلا نباید به آن فکر کنید. اما در صورتی که میخواهید عقب نشینی لثه را نادیده بگیرید باید بگوییم که عفونت و باکتری ها به راحتی به ریشه دندان و فک نفوذ خواهند کرد و دیگر چیزی نیست که در مقابل باکتری ها ایستادگی کند. در نتیجه دندان ها یکی یکی از دست میروند. به یاد داشته باشید در صورتی که عفونت هر کجای بدن درمان نشود، از طریق خون پخش میشود و به اعضا دیگر بدن نیز نفوذ خواهد کرد. با در نظر گرفتن یک برنامه صحیح میتوانید از بروز چنین اتفاق هایی جلوگیری کنید، تنها باید اراده کنید.

 

در پایان از شما دعوت میکنیم تا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *