درمان سندرم سوزش دهان چیست ؟

اگر شما فکر میکنید به سندرم سوزش دهان مبتلا هستید این مقاله را دنیال تا روش های تشخیص و درمان آن را بدانید

درمان سندرم سوزش دهان

اولین گام جهت پیدا کردن علت سوزش دهان شما , یک معاینه دندانپزشکی و بررسی تاریخچه پزشکی شما توسط دندانپزشک و پزشک عمومی است. ممکن است تست ها شامل آزمایش خون برای بررسی تشخیص کمبود تغذیه ای مانند کمبود ویتامین ها ، عفونت ها و بیماری مانند دیابت یا مسائل تیروئید باشد . سواب دهان برای جلوگیری از برفک دهان  و آزمایش آلرژی .

به گفته کنت مکید، DDS، استاد دانشکده علوم و فناوری های بین المللی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیویورک و دندانپزشکی پیشرفته در وستچستر در هریسون : درمان به طور عمده به عامل بستگی دارد. اگر عامل خشکی دهان باشد ،استفاده از داروهای موضعی جهت رفع خشکی دهان یا داروهای سیستمیک می تواند درمان کننده باشد . اگر علت کمبود ویتامین باشد، درمان ممکن است شامل مکمل های ویتامین باشد . اگر سوزش دهان به خاطر تعویض  خمیر دندان یا دهانشویه باشد باید مصرف آنها را قطع کرد .

درمان سندرم سوزش دهان چیست ؟

همانطور که گفته شد سوزش دهان می تواند یک اثر جانبی از اختلالاتی مانند دیابت یا مشکل تیروئید، و یا تعویض داروها باشد . برای بعضی افراد، مصرف داروهای درمان اضطراب، افسردگی و یا برفک دهان  و داروهای درمان کننده دردهای عصبی می تواند کمک کننده باشد . خوردن  آب آشامیدنی به طور منظم و جویدن آدامس بدون قند می تواند علائم را کاهش دهد. دوری از دخانیات, الکل و همچنین غذاهای تند، داغ و یا اسیدی

در نهایت، آسان ترین روش مراقبت های خود شماست که می توانید امتحان کنید .دکتر Antenucci می گوید: “سندرم سوزش دهان ، موضوع زندگی یا مرگ نیست، بلکه موضوع کیفیت زندگی است.” اگر فکر می کنید ممکن است علائم BMS را داشته باشید، پیشنهاد می کند که با دندانپزشک عمومی خود صحبت کنید و با یک متخصص بهداشت روان ملاقات کنید .