مبتلا به ایدز

ایدز یک بیماری ویروسی ناشی از ویروس اچ آی وی است که متاسفانه گاهی باور های غلط افراد جامعه باعث افزایش سختی بیماران مبتلا به ایدز میشود. بیماران مبتلا به ایدز نیست مانند تمام افراد دیگر میتوانند به مراکز دندانپزشکی مراجعه کنند و تنها با مطلع ساختن دندانپزشک از نوع بیماریشان از امکانات دندانپزشکی بهره مند شوند. هیچ منعی برای این بیماران وجود ندارد و بیماران مبتلا به ایدز که به دندانپزشکی مراجعه میکنند نمیتوانند باعث آلوده شدن دیگر مراجعه کنندگان به دندانپزشکی باشند. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز از دست ندهید.

استفاده از ابزار یکبار مصرف

با شیوع بیماری کرونا شاهد سخت تر شدن اقدامات بهداشتی در دندانپزشکی ها و کلینیک های دندانپزشکی هستیم. اما قبل از شیوع کرونا اقدامات بهداشتی به قوت خود وجود داشتند. یکی از این اقدامات استفاده از ابراز های یکبار مصرف بود. برخی ابزار ها که قیمت بالایی نداشتند به طور یکبار مصرف تهیه میشدند و پس از مصرف دور انداخته میشدند. برای مثال دندانپزشک پس از درمان هر فرد، دستکش های یکبار مصرفش را دور می اندازد و از دستکش های جدیدی استفاده میکند.

استریل کردن ابزار های گران

مبتلا به ایدز

ابزار های دیگر که یکبار مصرف کردن آنها توجیه اقتصادی ندارد و نمیتوان منابع جایگزینی آن ها را تامین کرد نیز باید به طور اصولی ضد عفونی (استریل) شوند. در مطب دندانپزشکی یا کلینیک های دندانپزشکی دستگاه مخصوصی به اسم دستگاه اتوکلاو وجود دارد که دستیار دندانپزشک هر بار و برای هر بیمار، ابزار مورد نیاز را با آن استریل میکند.

افراد مبتلا به ایدز

بیمارانی که مبتلا به ایدز هستند شرایط ویژه تری دارند و نشانه های بیماری ایدز گاها در دهان قابل رویت هستند. این بیماران باید در شرایط ویژه تری مورد درمان قرار گیرند. تنها در صورتی که این شرایط نتوانند به درستی تامین شود مراکز درمانی میتوانند از پذیرش بیماران مبتلا به ایدز خودداری کنند. در غیر اینصورت عواقب سختی در انتظار مراکز درمانی ای خواهد بود که بدون دلیل موجه از پذیرش بیماران مبتلا به ایدز خودداری کرده باشند.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *