درد فک از نشانه های اختلال مفصل فکی گیجگاهی

اختلال مفصل فکی گیجگاهی که به طور اختصار “اختلالات TMJ گفته می شود ، شرایطی است که موجب درد و اختلال عملکرد در مفصل فک و عضلات که حرکت فک را کنترل می کنند، می شود. به طور قطع مشخص نیست که چه تعداد از افراد به آن دچار هستند ، اما برخی برآوردها نشان داده است  که این اختلالات در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

درد فک از نشانه های اختلال مفصل فکی گیجگاهی

علائم و نشانه های اختلال مفصل فکی چیست؟

علائم زیادی ممکن است با اختلالات TMJ همراه باشد: درد، به ویژه در ماهیچه های جویدن و  یا مفصل فک، که شایع ترین هستند . دیگر علائم ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

• تابش درد در صورت، فک و گردن
  • سفتی عضله فک
  • محدود شدن حرکات فک یا قفل شدن فک
  • زمان باز کردن و بستن دهان درد در مفصل فک حس می شود .
  • تغییر در نحوه قرار گرفتن دندان های پایین و بالا
درد فک از نشانه های اختلال مفصل فکی گیجگاهی

برای بیشتر مردم، این اختلالات TMJ در نهایت به خودی خود درمان می شود. با روش های ساده مراقبت از خود، مثل خوردن غذاهای نرم، استفاده از کمپرس یخ ، دوری کردن  از خمیازه کشیدن بیش از حد و آدامس جویدن ، و انجام تمرینات کششی ملایم معمولا در کاهش علائم موثر است .

اگر درمانی مورد نیاز باشد ، باید بر اساس تشخیص مناسب، محافظه کارانه، برگشت پذیر و سفارشی به نیازهای خاص خود باشد. از درمان هایی که می تواند تغییرات دائمی در دهان یا فک را ایجاد کند ، دوری کنید  .اگر درمان های غیرقابل برگشت مانند جراحی به شما توصیه شد ، مطمئن شویدد که یک نظر  قابل اعتماد دریافت کرده اید.