نگهداری از مسواک

نگهداری از مسواک شاید یک تیتر ساده به نظر برسد، اما تا به حال به آن توجه کرده اید؟ همانطور که مسواک ها به تمیز نگه داشتن دهان ما کمک میکنند ما نیز باید مسواکمان را در شرایط مساعد نگهداری کنیم. بسیاری از افراد تصور میکنند مسواک ها احتیاجی به نگهداری خاصی ندارند. گرچه تا کنون رابطه ای بین شرایط نگهداری مسواک و بیماری های دهانی پیدا نشده اما به عنوان یک وسیله ی بهداشتی باید در جهت نظافت آن کوشید. اگر همچنان نتوانسته اید مسواک مناسبتان را پیدا کنید، همچنین بهتر از در مورد ویژگی های مسواک خوب بیشتر بدانید.

 

بهترین مکان نگهداری مسواک

ما نمیخواهیم این موضوع را آنقدر پیچیده کنیم که به مسئله ای حرفه ای تبدیل شود اما بهتر است چند نکته را در مورد محل نگهداری مسواکتان رعایت کنید. مهمترین مسئله این است که محل نگهداری مسواک نباید در کنار سرویس بهداشتی باشد. چرا که ذرات آلوده محیط سرویس بهداشتی میتوانند روی مسواک شما بنشینند. باز هم میگوییم اگرچه هنوز بیماری ای مرتبط با وضعیت نگهداری مسواک، شناخته نشده، اما بهتر است که نظافت مسواک ها را رعایت کنید. بهترین مکان برای نگهداری مسواکتان، جاییست که جریان هوا در آن برقرار باشد.

نکات نگهداری از مسواک

حفظ پاکیزگی مسواک و محلی که در آن مسواک میزنید، میتواند انگیزه شما برای مسواک زدن را بیشتر کند. گوش دادن به یک موسیقی ملایم در محیطی پاکیزه تجربه بسیار خوش آیندی است. در ادامه توصیه میشود این نکات را در مورد پاکیزگی مسواکتان، رعایت کنید.

  • از استفاده مسواک دیگران پرهیز کنید: بسیاری از بیماری ها میتوانند از راه دهان و بزاق دهان منتقل شوند. توصیه میشود هیچگاه از مسواک دیگران استفاده نکنید.
  • احتیاجی به ضد عفونی کردن مسواک نیست: ضد عفونی کردن  مسواک تاثیری مهمی بر روی آن ندارد.
  • مسواکتان را با آب گرم بشویید: پس از استفاده از مسواک، بهتر است که مسواکتان را با آب گرم به آرامی بشویید. این امر به این خاطر توصیه میشود که پس از استفاده از مسواک، گاها ذراتی از غذا روی آن باقی می ماند.
  • مسواکتان را تعویض کنید: در طی استفاده های معمولی، مسواک ها کیفیت خودشان را پس از 4 ماه از دست میدهند و تمیز کنندگی قبل را ندارند. به همین خاطر توصیه میشود تا مسواکتان را هر 4 ماه یکبار تعویض کنید
  • اگر مسواکتان را در ظرفی نگهداری میکنید، لازم است که آن ظرف را هر هفته یکبار نظافت کنید.
  • از چسباندن مسواک ها به یکدیگر اجتناب کنید.
  • قبل از مسواک زدن، دست هایتان را بشویید.

 

مراقبت از مسواک ها

 

یادمان نرود که نگهداری از مسواک ها شاید بی اهمیت جلوه کند اما یک زندگی سالم با توجه به نکات کم اهمیت ساخته میشود. قبلا در مقاله های مختلفی به مسواک ها پرداخته ایم که این موضوع، نشان دهنده اهمیت مسواک در سلامت دهان و دندان است. به دنبال اهمیت مسواک و انتخاب مسواک مناسب مقایسه مختصری بین مسواک های برقی و دستی داشته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

 

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *