باورهای اشتباه در مورد دندان

جهت مراقبت از دندانها و داشتن لبخند زیبا باورهای نادرستی وجود دارد در حالی که سلامت دهان و دندان می تواند تنها با صرف چند دقیقه زمان در روز بدست آید ، روش های  اشتباه باعث آسیب های برگشت ناپذیر می شوند. در اینجا شما را با چند مورد از آنها آشنا میکنیم .

باور اشتباه : شکر عامل اصلی ایجاد حفره های دندان می باشد .

باور اشتباه : اگر دندان های حساس دارید، بدان معنی است که مینای دندان شما بیش از اندازه از بین رفته است .

واقعیت : حساسیت نشانه اصلی از دست دادن مینا، لایه محافظ سخت در خارج از دندانها است. اما حساسیت ممکن است  به علت سایر عواملی مانند تحلیل لثه یا حتی استفاده از خمیر دندان حاوی سفید کننده باشد. Ferraz-Dougherty می گوید: “پراکسید هیدروژن [برای سفید کردن] برای از بین بردن لکه ها می تواند نفوذ کند و از طریق مینا به لایه زیر آن نفوذ برسد ، که حساس تر از دندان است. ” خبر خوب: اگر حساسیت شما به علت سفید شدن دندان ها باشد، تعویض به خمیر دندان ملایم تر می تواند به بهبود علائم کمک کند.

باور اشتباه : بیماری لثه فقط یک مشکل برای دهان شماست.

واقعیت: دندانپزشک شما ممکن است اولین کسی باشید که متوجه این موضوع می شود، اما اگر دچار بیماری های لثه شده اید، به احتمال زیاد به مسائل دیگر نظیر دیابت و فشار خون بالا و انواع خاصی از سرطان ها مرتبط با التهاب مزمن دچار هستید .

باور اشتباه : هرچه دندانها سفید تر باشند سالم تر هستند

واقیعت این موضوع می تواند درست باشد اما نه همیشه. Ferraz-Dougherty می گوید: دندان های ما به طور طبیعی سفید هستند. و بسیاری از چیزهایی که دندان های ما را تیره تر می کنند یا زرد می کنند ، ناسالم هستند، مانند سیگار کشیدن .

اما همچنین چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند رنگ دندان هایمان را تغییر دهد ولی لزوما ناخوشایند نیستند مانند دارو، لکه ها از غذاها و نوشیدنی ها یا فقط فرآیند طبیعی بالا رفتن سن .

باور اشتباه : اگر هیچ چیزی شما را اذیت نمی کند، به معاینات دندانپزشکی نیازی ندارید.

واقعیت . این یکی از بزرگترین تصورات اشتباه است . شما ممکن با بسیاری از مشکلات دندانی , حفره ها و بیماری های لثه احساس درد نکنید.مشکل زمانی بوجود می آید که مسئله خیلی بزرگ شده است و ممکن است به درمان بیشتری از جمله درمان کانال ریشه دندان یا عصب کشی و یا جراحی دندان نیاز پیدا کنید .

هدف از معاینات دندانپزشکی جلوگیری از مشکلات جدی برای دندان ها و محافظت از آنهاست .