وقفه

یکی از سوالاتی که در ذهن برخی افراد و به ویژه سالمندان در مورد دندان مصنوعی پیش می آید این است که در صورتی که سال های پیش همه دندان هایمان را کشیده باشی( وقفه طولانی بین کشیدن دندان و استفاده از دندان مصنوعی )، آیا الان میتوانیم از دندان مصنوعی استفاده کنیم و یا آنکه به علت تغییرات استخوان فک و بافت لثه دیگر قادر به استفاده از دندان مصنوعی نمی باشیم. در این مقاله به طور کوتاه به این سوال پاسخ میدهیم. همچنین در مقاله ای به نکات مهم استفاده از دندان مصنوعی اشاره کردیم و دندان مصنوعی ثابت را معرفی کردیم، پیشنهاد میکنیم این مقاله ها را نیز حتما مطالعه کنید.

 

زمان پس از کشیدن تمام دندان ها

در صورتی که تمام دندان هایتان را کشیده باشید بین 6 تا 8 هفته زمان نیاز دارید تا بتوانید از دندان های مصنوعی استفاده کنید. البته این وقفه در افراد گوناگون متفاوت است بستگی به بهبودی افراد گوناگون دارد. افراد زودتر از 6 هفته و افراد دیگر دیر تر از  هفته میتوانند از دندان مصنوعی استفاده کنند. این زمان توسط دندانپزشک با معاینه دهان بیمار تخمین زده میشود.

میانگین استفاده از دندان مصنوعی چه سنی است ؟

افراد زیادی در بین 40 تا 50 سالگی اولین تجربه در استفاده از دندان مصنوعی را بدست می آورند. طبیعی است که افراد در کسب چنین تجربه های بسیار متفاوت عمل کنند اما میانگین سن کسانی که برای اولین بار از دندان مصنوعی استفاده کرده اند بین سنین 40 تا 50 سال بوده است. البته دندان مصنوعی در شکل های گوناگونی به کار گرفته میشود.

وقفه در استفاده از دندان مصنوعی

گاهی افراد نمیتوانند با دندان مصنوعی به خوبی کنار بیایند و استفاده از آن را نادیده میگیرند. اما رفته رفته با خالی بودن فضای فک و دهان، فرم فک تغییر میکند. امروزه جایگزین های بسیار بهتری از دندان های مصنوعی معرفی شده اند اما در این مقاله ما تنها به دندان های مصنوعی میپردازیم، پس دندان های مصنوعی را به روشی برای جلوگیری یا کند کردن تغییر شکل فک معرفی میکنیم. اما وقفه حاصل از ناخوشایندی استفاده از دندان مصنوعی نباید آنقدر طولانی باشد که فرم فک به طور کلی تغییر پیدا کرده باشد. استفاده از دندان مصنوعی پس از وقفه طولانی باید زیر نظر دندانپزشک صورت گیرد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *