طول عمر

پر کردن (ترمیم) دندان با آلیاژ های مختلفی انجام میشود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در مقاله های مختلفی به مبحث ترمیم دندان و آلیاژ های مختلفی که برای ترمیم دندان به کار میبریم پرداخته ایم. در این مقاله صرفا میخواهیم به طول عمر دندان های ترمیم شده بپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

چگونه متوجه پوسیدگی دندان شویم ؟

علائمی مانند حساس شدن دندان ها به سرما،گرما و خوراکی های شیرین میتوانند نشان از پوسیده شدن و ضعیف شدن دندان ها باشند. همچنین احساس درد و ناراحتی در دندان ها و هر گونه احساس غیر عادی در دهان میتواند زنگ خطری باشد. در صورتی که زخم ها و سوزش در دهان احساس میکنید باید سریعا برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مراجعه هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک بسیار الزامی است. چرا که بیماری هایی مثل کیست های فکی، سرطان دهان و حتی پوسیدگی ساده دندان در مراحل اولیه بسیار راحت تر و کم هزینه تر درمان میشوند. پس با مراجعه منظم به دندانپزشک، طول عمر دندان هایتان را بالا ببرید.

طول عمر آلیاژ های مختلف ترمیم دندان چقدر است؟

طول عمر

طول عمر آمالگام چیزی در حدود 5 تا 25 سال است.

طول عمر کمپزیت سفید چیزی بین 7 تا 10 سال است.

طول عمر آلیاژ های طلا بین 15 تا 20 سال است.

طول عمر سرامیک بیش از 15 سال است.

عمر مفید گلاس چیزی در حدود 5 سال است.

چگونه از دندان های ترمیم شده مراقبت کنیم؟

در صورتی که آلیازی که از آن برای پر کردن حفره دندان استفاده شده فرسوده شود، علائمی مانند درد و احساس ناراحتی در دهان ظاهر میشوند که باید برای معاینه و ترمیم سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید. هر چند که طول عمر مواد مختلف را برایتان نوشتیم اما باید دقت کنید که با رعایت شیوه صحیح مسواک زدن و با احتیاط جویدن میتواند عمر دندان ترمیم شده را افزایش دهد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *