*بیماری های لثه:

برای سلامت لثه ها رعایت بهداشت دهان و دندان امری واجب است که فقط مختص دندان ها نیست.رعایت نکردن موارد بهداشتی دهان و دندان و بخصوص لثه ها باعث عفونت لثه و در نهایت التهابات لثه می شود.بیماری های زیادی که مربوط به لثه می باشند،وجود دارند و دانستن اطلاعات کافی از بیماری های مختلف لثه می تواند از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کند.

*انواع بیماری های لثه:

پریودنتال:این بیماری یا التهاباتی که در لثه به دلیل عفونت لثه و استخوان اطراف دندان ایجاد می شود،به وجود می آید.نشانه های اولیه ی این بیماری آلودگی لثه با باکتری و خونریزی و متورم شدن لثه ها می باشد.در صورتی که این بیماری پیشگیری و درمان نشود امکان گسترش آن و در آخر از بین رفتن لثه و دندان وجود دارد.

درمان پریودنتال:در صورتی که بیماری لثه خود را نشان دهد،اگر این بیماری ضعیف باشد می توان با یک سری از درمان های خانگی برای مدت کمی از علائم یا درد این بیماری نجات یافت.

سیاه شدن لثه ها:دلیل سیاه شدن لثه می تواند شامل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان،سیگار کشیدن،مصرف بعضی از دارو ها و …باشد.لثه یک بافت محکمی می باشد که در اطراف دندان قرار گرفته و وظیفه ی آن نگه داشتن دندان ها در جای خود می باشد.در بعضی از موارد تغییر رنگ لثه طبیعی می باشد ولیکن در بعضی از موارد می تواند نشانه ای از بیماری لثه باشد.

درمان سیاهی لثه:درمان نکردن و پیشگیری عارضه های مختلف در دراز مدت باعث آسیب های بیشتری بر بدن می شود.برای درمان لثه ی سیاه راه های درمانی مثل لیزر درمانی،جراحی لثه و… وجود دارد.

سفید شدن لثه:هنگامی که دهان و دندان شما از سلامت کامل برخوردار باشد،لثه ها به رنگ صورتی و کاملا پایدار هستند.اما گاهی اوقات رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان لثه ها را به رنگ سفید تغییر می دهد یا دچار زخم و التهاب می شود.

درمان سفیدی لثه:سفید شدن لثه دلایل زیادی دارد که با توجه به دلایل آن دذمان متفاوتی دارد.از جمله دلایل سفید شدن لثه می توان به کم خونی،اشاره کرده و برای درمان آن مصرف مکمل ها،مصرف مولتی ویتامین ها و تغییر در رژیم غذایی می باشد.

 

6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *