عوامل درد دندان و چند علل رایج آن
عوامل درد دندان و چند علل رایج آن

درد دندان

حساسیت دندان پس از پر شدن  آن نسبتا رایج است. یک دندان ممکن است به فشار، هوا، غذاهای شیرین یا دمای حساس باشد. معمولا حساسیت در عرض چند هفته به خودی خود حل می شود. در این زمان، از چیزهایی که باعث حساسیت می شوند اجتناب کنید.اگر حساسیت شما در عرض دو تا چهار هفته کاهش پیدا نکرد یا دندان شما بسیار حساس بود، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. او ممکن است توصیه کند که از یک خمیر دندان خنثی استفاده کنید، ممکن است یک ماده حساس کننده به دندان را اعمال کند یا احتمالا یک روش دیگر را به شما توصیه کند.

درد دندان پس از پر کردن دندان ها:

توضیحات متعددی برای درد در اطراف پر کردن دندان  وجود دارد، که هر کدام از علل دیگری به وجود می آیند.وقتی دچار درد شدید در دندان هایتان شدید . درد پس از بیهوشی احساس  نمی شود و در طول زمان ادامه می یابد. در این حالت، پر کردن ممکن است باعث نگرانی شما شود. شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و دوباره دندان خود را پر کنید. اگر درد هنوز ادامه دارد، ممکن است یک مشکل دیگر را نشان دهد که نیاز به درمان های بیشتر مانند درمان کانال ریشه دارد.

هنگام تماس با موادسرد یا گرم درد دندان دارید؟

این درد درد بسیار شدید است که تنها زمانی اتفاق می افتد که دندان هایتان گرما  یا سرما را حس کند درد بعد از چند ثانیه وقتی دندان با غذاهای گرم و یا سرد در تماس است شروع می شود. اگر این درد طولانی مدت در شما باقی مانده باشد واز بین نرفته باشد، ممکن است نشان دهنده آسیب برگشت ناپذیر به عصب باشد و شما باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

درد دندان ناشی از واکنش های آلرژیک به آمالگام (نقره ای)

عوامل درد دندان و چند علل رایج آن
عوامل درد دندان و چند علل رایج آن

واکنش های آلرژیک به پر کردن نقره نادر است. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، کمتر از 100 مورد گزارش شده است. در این موارد نادر، جیوه و یا یکی از فلزات مورد استفاده در بازسازی آمالگام به نظر می رسد که باعث پاسخ آلرژیک شود. علائم آلرژی آمالگام مشابه افرادی است که در یک آلرژی معمول پوست دیده می شوند و شامل بثورات پوستی و خارش می شوند. بیماران مبتلا به آلرژی آمالگام به طور معمول سابقه پزشکی یا خانوادگی آلرژی به فلزات دارند. هنگامی که آلرژی تایید می شود، می توان از مواد ترمیم دیگری استفاده کرد.

ضعیف شدن دندان و ایجاد درد دندان

فشار ثابت جویدن، دندان ساییدن و یا خرد کردن می تواند باعث پر شدن دندان ها، تراشه یا ترک شود. اگرچه ممکن است نتوانید بگوئید که پر کردن شما از بین رفته است، دندانپزشک شما می تواند ضعف هایی را در ترمیم های خود در طی یک بررسی منظم شناسایی کند.اگر مهر و موم بین مینای دندان و پر شدن شکسته شود، ذرات غذایی و باکتری هایی که باعث تخریب می شوند، می توانند راه خود را در زیر پر شدن بار کنند. شما پس از آن ریسک ایجاد فرسایش اضافی در آن دندان را اجرا کنید. پوسیدگی که بدون درمان باقی می ماند، می تواند پیشرفت کند تا پالپ دندان را آلوده کند و ممکن است دندان آبسرد ایجاد کند.اگر پر شدن بزرگ باشد یا انقباض عادی آن گسترده باشد، ممکن است ساختار دندان به اندازه کافی باقی نماند تا بتواند جایگزین را پر کند. در این موارد، دندانپزشک شما ممکن است نیاز به پر کردن با تاج را جایگزین کند.پرکننده های جدیدی که از بین می روند احتمالا ناشی از تهیه حفره نادرست، آلودگی آماده سازی قبل از قرار دادن ترمیم، یا شکستگی ترمیم از آسیب نیش یا جویدن است. ترمیم های قدیمی تر به علت فروپاشی یا شکستگی دندان باقی مانده به طور کلی از بین می روند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *