محافظ مسواک

برخی مسواک ها با محافظ و یا جلد خاصی فروخته میشوند که تولید کننده این قبیل محافظ ها را بسیار کاربردی میداند. قبلا مقاله ای در مورد اصول مراقبت از مسواک نوشته ایم که خواندنش خالی از لطف نیست. اما در این مقاله قصد داریم تا محافظ مسواک ( جلد مسواک ) را از لحاظ علمی بررسی کنیم و نتیجه را به طور خلاصه در پایان در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

مسواک پاکیزه نیست !

محافظ مسواک

مسواک ها وظیفه برداشتن باکتری ها و پلاک را از روی دندان بر عهده دارند. این وظیفه را به صورت مکانیکی انجام میدهند و در پایان خود مسواک حاوی مقادیر بسیاری باکتری است که از محیط دهان ما جمع آوری کرده. به همین منظور باید مسواک در محیطی که رطوبت بالایی نداشته باشد و جریان هوای دائمی داشته باشد قرار دهید. توصیه میشود پس از هر چند بار استفاده مسواک را ضد عفونی کنید. به یاد داشته باشید که مسواک یک وسیله بهداشتی آرایشی است و همواره باید این گروه وسایل را در بهداشتی ترین حالت ممکن حفظ کنیم.

محافظ مسواک یا مزاحم مسواک ؟

در صورتی که مسواک را در جایی که رطوبت بالایی دارد قرار دهیم، باکتری ها و جرم ها بر روی آن رشد میکنند و تکثیر میشوند. رطوبت باعث زنده ماندن باکتری ها خواهد شد. حال محافظ مسواک دقیقا عاملی است که باعث میشود مسواک پس از استفاده همچنان مرطوب بماند و دیر تر خشک شود که این یعنی مسواکی آلوده تر. در حقیقت اکثر محافظ های مسواک تنها وسیله ای برای جا به جایی مسواک هستند و نه برای نگهداری آن. مثلا شما قصد مسافرت دارید و نمیتوانید مسواکتان را داخل چمدان بیاندازید. بهترین راه قرار دادن مسواک در محافظ مسواک است که آن را از تماس داشتن با سایر سطوح محفوظ نگه میدارد. اما برای نگهداری مسواک نباید از محافظ مسواک استفاده کرد.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *