مشکلات دهان و دندان نشان دهنده ی بیماری های جدی تر میباشد و از این طریق بسیاری از بیماری ها را از مشکلات و علائمی که در دهان پدیدار می شود را می شود تشخیص داد.

انواع مشکلات دهان و دندان

*دائمی بودن بوی بد دهان:با وجود بوی بد دهان باعث دوری کردن دیگران و نشان دهنده ی وضعیت مشکلی در سلامتی شما میتوان باشد.اگر بوی بد دهان با درمان های اولیه از بین نرفت میتواند نشان دهنده ی بیماری در لثه باشد.در بیماری لثه در مراحل اولیه اگر آسیب زیادی به لثه،دندان و استخوان وارد نشده باشد دردی ایجاد نمی کند.اگر در همان مراحل اولیه بیماری لثه شناسایی شود مشکلات و آسیب های ان برگشت پذیر است فقط کافی است بیشتر به دهان و دندان خود رسیدگی کنید و به روش صحیح به صورت مرتب مسواک زده و نخ دندان بکشید.

*اگر لثه تان باد کرده یا دچار قرمزی،تورم و خونریزی شده باشد و یا علائم دیگری همچون گرسنگی یا تشنگی شدید،خستگی یا تاری شدید را تجربه می کنید احتمالا به دیابت دچار شده اید و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

*اگر زبانتان را گاز می گیرید یا غذای داغ میخورید و درد خفیفی را تجربه میکنید،امری طبیعی است اما اگر مدت درد زبانتان ظولانی شود و به دو هفته کشیده شود،یکی از  علائم های رایج سرطان دهان است.در صورتی که این نشانه ها را تجربه کردید،به علائمی مثل زخم،توده،ضایعه یا برجستگی ها توجه کنید.با وجود این علائم برای سلامت دهان خود حتما به دکتر مراجعه کنید.

*اگر مصرف زیاد چایی یا قهوه دارید میتواند عامل زرد شدن و تغییر رنگ دندان باشد.اما در بعضی مواقع دلیل تغییر شدید رنگ دندان ها که به رنگ قهوه ای یا سیاه در می آیند،نشان دهنده ی پوسیدگی عمیق ریشه ی دندان ها می باشد و برای درمان این مشکل تخلیه پوسیدگی و پرکردن دندان راه حل این مشکل می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *