فصل سرما

میدانیم که نوشیدن و خوردن غذا هایی که کمی بیش از اندازه گرم و یا سرد باشند میتوانند باعث تحریک دندان های حساس و در نتیجه احساس درد در دهان شود. گاهی این حساسیت با خوردن خوراکی های بسیار شیرین نیز تحریک میشود. اما آیا میدانید که در فصل سرما دندان ها در چه وضعیتی قرار میگیرند ؟ در این مقاله به تاثیر سردی هوا و به طور خاص فصل سرما بر سلامت دندان ها و دهان می پردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

آیا دندان ها در فصل سرما حساس تر میشوند ؟

سرما و گرما بر روی دندان ها نیز مانند هر جسم دیگری تاثیر میگذارند و باعث انبساط و انقباض آن ها میشوند. در فصل سرما و مخصوصا اگر از راه دهان تنفس کنیم، دندان ها در معرض سرمای هوا قرار میگرند. این انبساط و انقباض باعث بروز ترک های میکروسکوپی بر روی دندان میشود که گرچه استحکام دندان را تحت تاثیر قرار نمیدهند اما باعث احساس ناخوشایند و ایجاد درد در دهان میشوند. در فصل سرما افرادی که دندان های حساس و یا پوسیده ای دارند نمیتوانند به خوبی در بیرون از خانه فعالیت کنند. سرمای بیرون از خانه باعث دندان درد های آزار دهنده ای میشود که فعالیت هایی جذابی مثل برف بازی را بسیار آزار دهنده میکنند.

احتیاط کنید

فصل سرما

در فصل سرما و هنگام یخ زدن معابر، حادثه های بیشتری افراد را تهدید میکنند. حوادثی نظیر سر خوردن و یا تصادفات رانندگی از جمله این حوادث هستند. دندان ها نیز از قربانیان اصلی این حوادث به شمار میروند. در موارد زیادی شاهد بوده ایم که در اثر یک برف بازی ساده دندان های جلویی آسیب دیده اند. پس لازم است در فصل سرما و با یخ بستن معابر و بارش برف بیش از پیش مراقب دندان هایمان باشیم. به یاد داشته باشید که 3 بار مسواک زدن در طول روز و یکبار نخ دندان کشیدن میتواند سلامت دندان های شما را تا حد زیادی حفظ کند. همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که باید مراقب بیماری هایی مثل سرماخوردگی نیز بود، برای درک ارتباط سرماخوردگی با سلامت دهان، مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *