تغذیه ی سالم در سلامت دندان ها تاثیر بسیار زیادی دارد.مواد غذایی های نشاسته دار و و شیرین موجود در مواد غذایی با باکتری ها تماس پیدا کرده و اسید تولید میکنند.این اسید ها باعث تجزیه شدن مینای دندان ها می شوند و لازم به ذکر است وظیفه ی مینای دندان محافظت از قسمت خارجی دندان ها می باشد.با گذشت زمان با تجزیه شدن مینای دندان ها توسط اسید های موجود،باعث پوسیدگی دندان ها می شود.

اما با استفاده از مواد غذایی و تغذیه ی سالم  شما میتوانید میزان وجود اسید ها بر مینای دندان را کاهش دهید تا مینای دندان آسیب کمتری دیده و دندان ها بیشتر سالم بمانند.

چه بخوریم و چه نخوریم

*منع مصرف از مواد غذایی و نوشیدنی های سرشار از قند.آبمیوه های صنعتی سرشار از قند هستند و این لازم به ذکر است که آبمیوه های بدون قند هم سرشار از قند هستند و ممکن است به دندان های شما آسیب برساند.

*مطالعه کردن برچسب های بر روی مواد غذایی و مطلع شدن از میزان قند موجود در آبمیوه یا مواد غذایی.

*استفاده از میوه خشک ها باعث چسبیدن آن ها به دندان  و تولید اسید می شوند.توجه به میوه های تازه بسیار بهتر است.سیب بهترین گزینه می باشد.میوه ای به صورت کاملا ساده و طبیعی دندان ها را تمیز میکند

*خوردن ریزه خواری در بین وعده غذایی.برای جایگزین تنقلات و شیرینی جات از کرفس،هویج،دانه های روغنی یا پنیر استفاده کنید تا اسید کتری تولید شود.

*ظرفداران چای یا قهوه به میزان مصرف خود در قند و شکر توجه داشته باشید.تا جایی که امکان دارد مصرف را کاهش داده یا به صورت کل قطع کنید.

*میل کردن هر چیزی بر روی سلامتی بدن شما تاثیر میگذارد.هنگامی که بدن سالم تر و قوی تری داشته باشید مقابله با باکتری ها و بیماری ها آسان تر می شود.اگر مواد معدنی و ویتامین ها را کمتر مصرف و دریافت میکنید بیشتر در معرض التهاب قرار میگیرید و سلامت دهان و دندان به خطر می افتد.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *