افسردگی

متاسفانه دندان های سالم از نعمت هایی هستند که تا وقتی که به درد دچار نشویم و پوسیده نشوند، اهمیت آن ها را درک نخواهیم کرد. مشکلاتی مانند دندان قروچه، استفراغ، مشکلات خواب، خشکی دهان و به طور کلی پوسیدگی دندان میتوانند مینای دندان را تضعیف کنند. در نتیجه دندان ها حساس تر میشوند و به در معرض انواع آسیب دیدگی ها قرار میگیرند. دندان یک بافت زنده است و برای تغذیه شدن به جریان خون نیاز دارد و در پالپ دندان رگ های خونی و اعصاب ویژه ای قرار دارند. در صورتی که پوسیدگی به این بافت زنده برسد میتواند ایجاد فساد کند و باید سریعا به کمک دندان شتافت. اگر به دندان رسیدگی نکنیم و بهداشت دهان را رعایت نکنیم در نهایت دندان هایمان را از دست میدهیم. از دست رفتن دندان ها همراه با از دست رفتن زیبایی، تغییر شکل فک و  به وجود آمدن مشکلات گوارشی و … است. در نتیجه این مشکلات میتوانند زمینه ساز افسردگی باشند. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

افسردگی

افسردگی از بیماری های روانی است که میتواند آسیب های فراوانی را برای شخص ایجاد کند. متاسفانه برخی افراد هنگامی برای نجات دادن دندان هایشان اقدام میکنند که دیگر دیر شده و راهی به جز کشیدن دندان باقی نمانده است. کشیدن هر کدام از دندان ها مشکلی است که فرد به زودی اثرات آن را حس خواهد کرد. فرایند کشیدن دندان امروزه بسیار راحت و بدون درد شده اما اثرات پس از آن همچنان به قدرت خود باقی هستند. مشکلاتی مثل حفره خشک، از دست رفتن زیبایی دهان، از دست رفتن توانایی جویدن غذا به طور کامل و در نهایت از دست رفتن اعتماد به نفس و افسردگی از مهمترین این مشکلات هستند.

ایمپلنت

خوشبختانه امروزه علم و تجهیزات دندانپزشکی بسیار پیشرفت کرده اند و فردی که دندانش را میکشد میتواند با مشورت با دندانپزشک، از راه حل های بسیاری استفاده کند. بسیاری از افراد همچنان فکر میکنند یک دندان مصنوعی کامل، تنها راه نجات است. اما سال هاست که با ایملنت هایی که ظاهر بسیار طبیعی دارند، دندانپزشکان توانسته اند مانع بروز مشکلاتی مانند افسردگی ناشی از کشیدن دندان شوند.

پیشگیری

همیشه پیشگیری بهترین درمان است. مخصوصا در مورد دندان ها باید بسیار مراقب حفظ سلامت آن ها باشیم چرا که کوچکترین پوسیدگی و ترک میتواند منجر به مشکلات زیادی شود و درمان نیز میتواند آنچنان رضایت بخش نباشد. دو یا سه بار مسواک زدن در روز به همراه یک بار نخ دندان کشیدن سلامت دندان های شما را تا حد بسیار زیادی تضمین میکند. چنانچه به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و معاینه شوید، تمام آنچه در توانتان بوده را برای حفظ سلامت دندان هایتان، گذاشته اید و نتیجه آن را به صورت یک لبخند زیبا خواهید دید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *