پاکسازی صحیح مسواک

پس از مسواک زدن جرم ها از روی دندان ها جدا میشوند و این مسواک است که حال به خانه ای برای انواع جرم ها تبدیل شده است. اغلب افراد مسواک هایشان را در محیط سرویس بهداشتی قرار میدهند که باعث میشود جرم های موجود در هوای آن مکان بر روی مسواک بنشینند و مسواک را آلوده کنند. در مقاله ای به صورت تخصصی به نکات حفظ و نگهداری مسواک اشاره کرده ایم و در این مقاله به این نکات نخواهیم پرداخت. در این مقاله صرفا به معرفی بهترین مواد برای پاکسازی صحیح مسواک میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز از دست ندهید.

 

بهترین و در دسترس ترین مواد برای پاکسازی صحیح مسواک

دهانشویه : دهانشویه های آنتی باکتریال یکی از بهترین انتخاب ها برای پاکسازی صحیح مسواک می باشند. یک دهانشویه آنتی باکتریال تهیه کنید و مقدار مناسبی از آن را در ظرفی بریزید که بتوانید سر مسواک را در آن قرار دهید تا تمام سر مسواک در داخل دهانشویه قرار گیرد. بگذارید مسواک برای چند ساعت در دهانشویه باقی بماند و سپس آن را بشویید.

پاکسازی صحیح مسواک

سرکه : سرکه و سرکه سفید، به طور خاص از دیگر مواد مناسب برای پاکسازی صحیح مسواک هستند که نحوه استفاده از آن برای پاکسازی مسواک دقیقا مثلا دهانشویه است با این تفاوت که مسواک باید برای 8 ساعت در سرکه بماند.

آب جوش : چنانچه میخواهید به سرعت مسواکتان را ضد عفونی کنید توصیه میشود مسواک را برای 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید. به یاد داشته باشید که احتیاجی نیست کل مسواک را در آب جوش بیاندازید. تنها قرار دادن سر مسواک در ظرف آب جوش کفایت میکند.

هیدروژن پراکسید : قرار دادن سر مسواک در محلول هیدروژن پراکسید برای 6 ساعت میتواند مسواک را به خوبی ضد عفونی کند.

 

حفظ بهداشت

رعایت بهداشت در مورد وسایل آرایشی بهداشتی نظیر مسواک بسیار حائز اهمیت است. مسواکتان را در جایی که جریان هوا برقرار باشد و محیط خشکی داشته باشد قرار دهید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *