نکات مهمی در مورد استفاده از خمیر دندان(قسمت اول)

نکات مهمی در مورد استفاده از خمیر دندان(قسمت اول)


نکات مهمی در مورد استفاده از خمیردندان

نکات مهمی در مورد استفاده از خمیر دندان(قسمت اول)
نکات مهمی در مورد استفاده از خمیر دندان(قسمت اول)
  • توصیه می شود نوع خمیردندان مصرفی مانند دیگر مواد آرایشی و بهداشتی هر از چندگاهی عوض شود .
  • نمک جایگزین خمیردندان نمی تواندباشد. خمیردندان و مسواک به خاطر سادگی استفاده و مقرون به صرفه بودن ، مهم‌ترین و در مواردی تنها وسیله تمیز کردن و رعایت بهداشت دهان و دندان به شمار می آیند .
  • ماده اصلی تشکیل دهنده‌ خمیر دندان، ساینده‌ها می باشند و شاید بعضی به علت وجود مواد ساینده خمیردندان‌ها را مفید ندانند ، اما در همراه با ساینده‌ها مواد مکمل زیادی در خمیردندان وجود دارد.
  • در صورتی که ترکیبات و میزان مواد ساینده موجود در خمیر دندان از طرف کارخانه‌ تولید کننده به مقدار کافی استفاده شود ، هیچ گونه ضرری برای دندان‌ها نخواهد داشت و فقط به مسواک کمک کرده تا میکروب‌ها و باقیمانده‌ مواد غذایی سطح و بین دندان‌ها را از بین ببرد .
  • فلوراید ماده‌ی ضدپوسیدگی می باشد که باعث بازسازی و ترمیم سطح مینای دندان هم می‌شود . به علاوه با استفاده از  فلوراید سطوح دندان هایی که پوسیدگی در آن شروع شده است یا مستعد پوسیدگی هستند مجددا ترمیم می‌شوند.
  • مواد دیگری هم در ساخت خمیر دندان استفاده می‌شود که بعضی از آن‌ها بستگی به کارخانه سازنده دارند؛ به عنوان مثال کارخانه‌ای برای ساخت خمیر دندان از کلسیم ، فسفر و یا ترکیب آن استفاده میکند که سبب می شود کلسیم و فسفری که از سطح مینا از بین رفته جایگزین شود و همچنین باعث افزایش بزاق دهان و کاهش پوسیدگی دندان‌ها شود.
  • کارخانه‌ ی سازنده موظف است روی تیوپ و جعبه‌ خمیر دندان مواد تشکیل دهنده، ترکیبات و غلظت مواد استفاده شده را نام ببرند، از آنجایی که نظارت سازمان‌های بهداشتی روی خمیردندانها مورد توجه است ، تولیدکنندگان تلاش می‌کنند همه مواردی که برای این فرآورده ذکر شده است، برآورده سازند.
  • همه ی خمیردندان‌های معمولی با نشان تجاری معتبر خصوصیات یک خمیردندان مناسب را دارند ، خمیردندان از نمونه کالاهایی می باشد که مصرف کننده قادر به تشخیص و مقایسه مارک‌های مختلف آن نیست.
نکات مهمی در مورد استفاده از خمیردندان (قسمت اول)
نکات مهمی در مورد استفاده از خمیردندان (قسمت اول)

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *