5 چیز که هر خانواده باید درباره سلامت دندان و دهان بداند

استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید برای نوزادان و کودکان

برای کودکان کمتر از 3 سال، شما باید یک دندان کودک را با یک خمیر دندا حاوی ن فلوراید به اندازه یک دانه برنج استفاده کنید  . برای کودکان 3 تا 6 ساله، از مقدار بیشتری فلوراید استفاده کنید.

از سیلانت (Sealants) برای جلوگیری از پوسیدگی و یا درمان حفره های آغازین روی دندان ها استفاده کنید.

سیلانت های دندان به عنوان یک مانع برای جلوگیری از حفره ها عمل می کنند. آنها یک ماده پلاستیکی هستند که توسط یک دندانپزشک به سطوح جویدن دندان های عقب که در آنها اغلب پوسیدگی اتفاق می افتد  استفاده می شود.

بهداشت دهان خانواده
5 چیز که هر خانواده باید درباره سلامت دندان و دهان بداند

در مورد گزینه های موجود برای آرام کردن فرزندتان در طی مراحل درمان دندانپزشکی بپرسید

کار دندانپزشکی برای برخی از بچه ها ممکن است ترسناک باشد. با دندانپزشک خود در مورد راه های موجود برای کمک به آرامش کودک خود صحبت کنید. راه حل های مناسب می تواند شامل : اطمینان از اینکه کودک شما قبل رفتن به دندانپزشکی گرسنه نیست و وقت ملاقات در زمان مناسب انجام می شود .

برای درد فک، ابتدا درمان های محافظه کارانه را امتحان کنید

درد فک می تواند ناشی از استرس، آرتروز یا آسیب باشد. یک طرح درمان مناسب برای درد فک ، ابتدا باید شامل اقداماتی مانند تمرین و داروهای ضد عفونت باشد.

پر کردگی دندان را فقط بخاطر اینکه قدیمی شده است جایگزین نکنید

هنگامی که در دندان  شما یک حفره ایجاد شد ، دندانپزشک آن را با پر کردن از بین می برد . این پرکردگی می توانند برای سال های باقی بماند اما برخی از مردم این پرکردگی نقره ای را برمی دارند زیرا رنگ آنها را دوست ندارند و می خواهند با مواد سفید پر کنند . با این حال، فرایند برداشتن پر کردگی می تواند دندان را تضعیف کند.