بیماری های لثه را از چند نشانه بشناسید

بیماری های پریودنتال یا بیماری های لثه می تواند از التهاب ساده لثه تا بیماری های جدی لثه باشد که باعث آسیب جدی به بافت نرم و استخوان فکی خواهد شد که از دندان ها حمایت می کنند. در بدترین حالت ، بیماری لثه باعث می شود که دندان ها از بین بروند. اما مشکل اینجاست  که علائم و نشانه های این گونه بیماری ها اغلب تا زمانی که بیماری پیشرفت کند قابل تشخیص نمی باشند. اما اگر چند نشانه ساده را بشناسید می توانید به موقع از این بیماری های مطلع شوید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید .

نشانه های بیماری های لثه

• تنفس بدبو که قابل درمان هم نیست
  • لثه های قرمز یا متورم
  • خونریزی کردن لثه ها
  • نازک شدن لثه ها
  • هنگام جویدن غذا درد احساس می شود
  • سست شدن  دندانها
  • دندانهای حساس

پیشگیری از بیماری های لثه یا بیماری های پریودنتال

با انجام چند کار ساده می توان و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان به راحتی از بیماری های لثه جلوگیری کرد که در نهایت از بیماری های جدی تر دهان و دندان جلوگیری می شود .که به طبع از صرف هزینه های گزاف درمان بیماری جدی تر دهان و دندان جلوگیری می شود .

• دوبار در روز دندان های خود را با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک کنید .
  • از نخ دندان به صورت روزانه استفاده کنید .
  • معاینات دندانپزشکی را به صورت دوره های منظم انجام دهید تا از در صورت نیاز پاکسازی عمیق تر انجام شود .
  • خوردنی ها و آشامیدنی های سالم مصرف کنید تا علاوه بر دندان های سالم ، بدن سالم تری هم داشته باشید .
  • از مصرف دخانیات و مواد تنباکو دار پرهیز کنید .

درمان بیماری های لثه

درمان این بیماری بسته به نوع و  شدت بیماری متفاوت است و معمولا ممکن است  تمیز کردن عمیق ، استفاده از آنتی بیوتیک ها یا جراحی و … انجام شود که باید توسط دندانپزشک تشخیص داده شود.