مسافرت با هواپیما

مسافرت با هواپیما امروزه بسیار لذت بخش و قابل اطمینان شده. اما چه چیزی میتواند این تجربه لذت بخش را بسیار طولانی و آزار دهنده کند ؟ درد دندان. هواپیما واقعا آخرین جاییست که بخواهید درد دندان را در آن تجربه کنید. اما جالب است بدانید اکثر کسانی که در هواپیما و در ارتفاعات دچار درد دندان میشوند، اصلا از خرابی دندان هایشان اطلاع نداشته اند. در حقیقت این افراد کاملا سالم بوده اند و به یکباره در ارتفاع بالا دچار درد دندان شده اند. اما اگر در ارتفاعات دچار درد دندان بشوید، چاره چیست ؟ باید چه کار کنید و اصلا چگونه از چنین رویداد ناخوش آیندی جلوگیری کنید. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را مطالعه کنید.

دلیل درد دندان در هنگام مسافرت با هواپیما چیست ؟

مسافرت با هواپیما

اگر از دندان هایتان به خوبی مراقبت نکرده باشید، مشکلات زیادی بر سر راه شما ظاهر خواهند شد. برای همین است که همیشه پیشگیری و رعایت بهداشت دهان، بهترین گزینه ممکن است.  اما در صورتی که یک پوسیدگی بر روی سطح دندان شما وجود داشته باشد، ذرات هوا در بین این پوسیدگی و مینای دندان، گیر خواهند افتاد. هنگام مسافرت با هواپیما یا سفر به اعماق دریا که فشار هوا تغییر میکند، این ذرات گیر افتاده هوا در دندان، نمیتوانند فشارشان را با فشار محیط تنظیم کنند. در نتیجه این پدیده باعث بروز درد دندان میشود.

اما پوسیدگی تنها دلیل درد دندان در هنگام مسافرت با هواپیما نیست. حتی اگر قبلا اعمال دندانپزشکی مانند پر کردن دندان را انجام داده باشید. باز هم ممکن است ذرات هوا در دندان شما به دام افتاده باشند و یا حتی نتوانند به سرعت فشارشان را با محیط هماهنگ کنند. در نتیجه باز هم مانند سناریو بالا، شما دچار درد دندان خواهید شد. اینجاست که اهمیت پیشگیری و رعایت بهداشت دندان ها واضح تر میشود.

پیشگیری

حفظ سلامت دندان و جلوگیری از پوسیده شدن دندان تنها پیشگیری شناخته شده است. متاسفانه جویدن آدامس و خوردن شکلات در حین پرواز نمیتواند مانند مشکلات دیگر، درد دندان را در هنگام مسافرت با هواپیما درمان کند. در نهایت تنها توصیه ما رعایت بهداشت دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان هاست.

در حین پرواز

همیشه قبل از پرواز چند مسکن همراهتان داشته باشید. بسیار ضروری است که به صورت خودسر از مسکن های مختلف استفاده نکنید. با دندانپزشکتان مشورت کنید تا او بهترین توصیه را به شما بکند. در حین پرواز با هواپیما، دندان ها حساس تر میشوند پس بهتر از از خوردن و نوشیدن چیز های گرم و سرد خودداری کنید. همچنین خوراکی های بسیار شیرین نیز میتوانند درد دندان را تحریک کنند. اگر دارو های التیام بخش و مسکن همراهتان نیست میتوانید مهماندار را از وضعیتتان مطلع نمایید و درخواست کمک کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *