مراقبت از دندان ها برای زنان باردار

 

 

 

یک گروه مراقبت از پوست زنان و زایمان ایالات متحده می گوید، درمان های دندانپزشکی و اشعه ایکس برای زنان باردار ایمن هستند.

این گروه همچنین به پزشکان عمومی توصیه می کند که در مراحل اولیه مراقبت های بهداشتی دندانپزشکی را به طور منظم انجام دهند و بیماران خود را برای دیدن دندانپزشک در دوران بارداری تشویق کنند.
این توصیه های جدید به سوالات و نگرانی هایی که بسیاری از پزشکان عمومی، دندانپزشکان و بیماران ما در مورد این که آیا کار دندانپزشکی در دوران بارداری ایمن است را در بر می گیرد..
مشکلات دندانپزشکی با سایر بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت و عفونت های تنفسی همراه است.
35 درصد از همه زنان می گویند که در سال گذشته به  دندانپزشک مراجعه نکرده اند و حدود 40 درصد از زنان باردار در ایالات متحده دارای حفره یا بیماری های صمغی هستند. تغییرات فیزیکی ناشی از بارداری باعث تغییر در دندان ها و لثه ها می شود. مشکلات دندانی در دوران بارداری در میان زنان سیاه پوست، سیگاری ها رایج است.

 

 

 

دکتر دیانا چنگ، معاون کمیته کالج متخصص زنان و زایمان در یکی از خبرگزاری های کالج  میگوید:ما همه می توانیم بیمارانمان را اطمینان دهیم که تمیز کردن روزانه دندان ها، اشعه X دندان ها و بیهوشی موضعی در هنگام بارداری ایمن هستند. بارداری دلیلی برای تاخیر دادن درپر کردن حفره ها در صورت نیاز نیست، زیرا دفع درمان ممکن است منجر به عوارض بیشتر شود.

از جمله مزایای بالقوه سلامت دندانپزشکی خوب در دوران بارداری این است که می تواند انتقال باکتری های ایجاد کننده حفره را از مادر به نوزاد کاهش دهد که می تواند به کاهش خطر ابتلا به حفره های کودک کمک کند.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *