اشتباهات رایج مسواک

مسواک زدن عملیست که همه ما از سال های ابتدایی آن را می آموزیم و به آن عادت میکنیم. اگر شب ها قبل از خواب مسواک نزنیم، به نوعی احساس عذاب وجدان به ما دست میدهد. اما جالب است بدانید که درصد نسبتا زیادی از افراد، به درستی مسواک نمیزنند و حتی در حین مسواک زدن مرتکب اشتباهاتی میشوند که حتی میتوانند آسیب زا باشند. در این مقاله به اشتباهات رایج مسواک زدن میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را در زمینه انتخاب مسواک و خمیردندان را مطالعه کنید.

رایج ترین اشتباهات

در گذشته در چندین مقاله مجزا، به تک تک تکنیک های رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن پرداخته ایم. از نخ دندان کشیدن تا حفظ پاکیزگی زبان و … را با شما مرور کردیم که خواندن مقاله های قبلی بسیار توصیه میشوند. اما در این مقاله سعی میکنیم تمام نکات گفته شده را دوباره و به صورت مختصر بازگو کنیم. نکاتی از جمله:

عدم دقت در انتخاب مسواک :

اشتباهات رایج مسواک

مسواک ها در انواع مختلفی ساخته شده اند. از مسواک های معمولی و برقی تا مسواک های تمام خودکار و جویدنی تا به حال ارائه شده اند. اما قبل از انتخاب مسواک باید کمی تحقیق کنید و یا با دندانپزشکتان مشورت کنید. مسواک های برقی تمیز کنندگی بهتری دارند. در مقابل مسواک های دستی به صرفه تر و در دسترس ترند. انتخاب درجه سختی مسواک نیز بسیار حائز اهمیت است.

خیلی زود مسواک میزنید :

سریع مسواک زدن از آن دست اشتباهات رایج مسواک زدن است که کمتر کسی به آن فکر میکند. پس از میل کردن وعده غذایی باید 15 تا 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس مسواک بزنید. به این دلیل که، غذا های اسیدی میتوانند روی سطح دندان باقی بمانند و در حین مسواک زدن، به مینا دندان آسیب وارد کنند.  اجازه دهید تا بزاق دهان، محیط دهانتان را خنثی و ملایم کند، سپس میتوانید مسواک بزنید.

از مسواک هایتان نگهداری نمیکنید :

قبلا در مقاله کاملی به اصول مراقبت از مسواک، پرداخته ایم. اما به طور خلاصه، شما باید مسواک هایتان را در جایی با جریان مناسب هوا و به دور از سرویس بهداشتی نگهداری کنید. سر مسواک نباید در تماس با دیگر مسواک ها و دیگر سطوح باشد.

خط لثه :

درست مسواک نزدن خط لثه و عدم رعایت زاویه مناسب مسواک، از تمیزکردن فاصله بین دندان و لثه جلوگیری میکند. در نتیجه پلاک و جرم دهان به درستی تمیز نمیشود و در بلند مدت آسیب زا خواهد شد.

سخت مسواک میزنید :

اشتباهات رایج مسواک

وارد کردن فشار زیاد به دسته مسواک باعث سایش بیشتر دندان و آسیب به لثه میشود. همیشه به صورت ملایم و آرام دندان هایتان را بشویید. نوع خاصی از مسواک های برقی وجود دارد که در صورتی وارد شدن فشار بیشتر از حد مجاز، با چراغ هشدار دهنده، به کاربر هشدار میدهند.

سلامت مسواک :

اشتباهات رایج مسواک

استفاده طولانی مدت از مسواک، فرم و استحکام مسواک را تحت الشعاع قرار میدهد. مسواک ها با طراحی خاصی برای تمیز کردن دندان ها ساخته شده اند. از دست رفتن فرم اصلی مسواک یعنی از دست رفتن کارایی کلی مسواک.

 

اشتباهات رایج مسواک زدن در طولانی مدت آثارشان را نشان میدهند. در مقاله های مرتبط بار ها و بار ها بر اهمیت استفاده صحیح از نخ دندان و مسواک تاکید کرده ایم. استفاده نا درست از مسواک و نخ دندان، میتواند آسیب زا باشد و سلامت دهان را تهدید کند.

 

از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *