آشنایی با روش های جراحی لثه

آشنایی با روش های جراحی لثه


آشنایی با روش های جراحی لثه

جراحی لثه تنها روش کاهش ، متوقف و یا از بین بردن اثرات بیماری‌ لثه ، زدودن باکتری‌ها ، پلاک‌ها و رسوب‌ها از زیر لثه‌ می باشد . از بین بردن باکتری‌های مضری که عامل بیماری‌های دهان و دندان هستند ، از چند روش انجام می شود .

التهاب طولانی مدت عامل تحلیل رفتن لثه و عقب رفتن لثه از روی دندان است. بدین ترتیب پاکت‌های عمیقی ایجاد می‌شود که تبدیل به محل جمع شدن پلاک باکتریایی می‌شوند . پلاک استخوان را تحلیل می برند و باعث عفونت می‌ گردد . از عوارض بیماری پیشرفته لثه می توان به تحلیل شدید استخوان، آبسه دردناک لثه و لق شدن و افتادن دندان اشاره کرد . در این مرحله  تنها روش درمان جراحی لثه می باشد . پیشرفت بیماری لثه باعث می‌شود لثه تحلیل رفته  و مقدار بیشتری از دندان نمایان می شود . در این حالت دندان بلندتر به نظر می‌ آید. تحلیل رفتن لثه ارتباطی با سن نداشته و کوتاهی کردن در رعایت بهداشت دهان و دندان در هر سنی منجر به ابتلا به بیماری لثه و تحلیل رفتن آن خواهد شد .

آشنایی با روش های جراحی لثه
آشنایی با روش های جراحی لثه

روش های جراحی لثه

  • روش معمولی جرم گیری و صاف کردن سطح ریشه دندان یا پاک‌سازی عمیق لثه که با جراحی لثه یا استخوان (یک روش باز برای پاک‌سازی لثه) انجام می شود،این روش بسیار مؤثر برای از بین بردن مقادیر زیادی از پلاک‌ها و رسوب‌ها  می باشد .
  • روش جدیدتر که لَناپ (روش پیوست جدید با کمک لیزر) نام دارد ، روشی با حداقل آسیب است . این روش با نام لیزر درمانی دهان و دندان یا لیزر درمانی لثه نیز شناخته می‌شود. در این روش درمان از لیزر مخصوص جهت انجام جراحی های لثه چه درمانی و چه زیبایی استفاده می‌ گردد . اگر بیماری لثه اولیه (جینجیویت) در طولانی مدت درمان نشود تبدیل به بیماری پیشرفته لثه (پریودنتیت) شده و یا منجر به عفونت کردن لثه می‌گردد .

 

آشنایی با روش های جراحی لثه
آشنایی با روش های جراحی لثه

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *