در اینجا میخواهیم پیشگیری از سیاهی دندان در کودکان که روشی آسان و به صرفه تر است را توضیح دهیم و پس از آن به درمان های بعد از سیاهی دندان در کودکان بپردازیم.

برای پیشگیری از سیاهی دندان در کودکان کافی است والدین عادت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به کودکان خود آموزش دهند و در کنار این کار،کار های دیگری برای پیشگیری از لکه دار شدن دندان ها و یا بیشتر شدن سیاهی و لکه وجود دارد.

البته لکه های سیاهی که بر روی دندان های کودکان موجود می باشند هم قابل درمان هستند و میتوان با درمان های خانگی،دندان ها را سفید کرده و یا با استفاده از محصولات سفید کننده مثل دهانشویه لکه ها را از بین برد اما در نهایت امن ترین و بهترین راه برای از بین بردن سریع لکه ها و سیاهی های موجود بر روی دندان،مراجعه به متخصص دندانپزشک کودکان می باشد.

پیشگیری

شما می‌توانید با عادت دادن فرزندان خود به انجام کارهای ساده زیر به آنها آموزش دهید که از سیاه شدن دندان کودکان جلوگیری کنند.

*به تعداد 2 مرتبه در روز مسواک زدن و کشیدن نخ دندان

*منع مصرف و یا کنترل و محدود کردن خوردن نوشیدنی های گاز دار و آبمیوه های طبیعی

*برای خوردن نوشابه و نوشیدنی های شیرین از نی استفاده شود

*شستشوی دندان ها با آب و یا آب نمک بعد از مصرف هر بار غذاخوردن و جویدن آدامس بدون قند بعد از آن

درمان

نوع درمان برای از بین بردن لکه‌های سیاه روی دندان کودکان به عمق لکه بستگی دارد. لکه‌های جزئی کمتر از چند دهم میلی‌متر می‌توانند با استفاده از سفید کننده های بدون نسخه (دهانشویه) بهبود پیدا کنند. لکه‌های عمیق‌تر ممکن است به تراشیدن لایه‌ای از مینای دندان و پر کردن آن با روکش کامپوزیتی نیاز داشته باشند.

اگر فرزندتان دندان درد داشته باشد و یا لکه سیاهی عمیق بر روی دندان داشته باشد،بهتر است به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید چرا که با گذشت زمان می‌تواند بدتر شود و کودک شما را عاصی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *