قبل از صبحانه

در مقاله های قبلی توصیه کرده ایم تا حداقل دو یا سه بار در روز مسواک بزنید و یک بار نخ دندان بکشید. اما خیلی از مردم عادت ندارند صبح ها قبل از صبحانه مسواک بزنند و بلافاصله پس از میل کردن صبحانه دندان هایشان را میشویند. بسیاری از خوراکی هایی که در وعده صبحانه میل میکنیم، ماهیت اسیدی دارند و نباید بلافاصله پس از میل کردن این دسته خوراکی ها، مسواک زد. در این مقاله به زمان مناسب مسواک زدن میپردازیم و نکات موثری را برای شما بازگو میکنیم. با ما همراه باشید.

چرا قبل از صبحانه و پس از بیدار شدن باید مسواک بزنیم؟

قبل از صبحانه

همیشه پز از مسواک زدن، محیط دندان به طور کامل تمیز نمیشود. مقداری باکتری از شب قبل در دهان شما باقی میماند و ایجاد فساد میکنند. صبح که از خواب بیدار شوید با طعم غیر عادی در دهان رو به رو میشوید که این طعم همان حاصل فعالیت باکتری هاست. باید بعد از بیدار شدن، دندان هایتان را مسواک بزنید و پس از از مسواک زدن تا 30 دقیقه دهانتان را آبکشی نکنید. دلیل عدم آبکشی دندان تا 30 دقیقه پس از مسواک زدن، استفاده حداکثری از فلوراید خمیر دندان است. اگر دندان هایتان را بلافاصله بشویید، فلوراید و کلا خمیردندان اثر بخشی چندانی نخواهد داشت.

چرا قبل از صبحانه مسواک نزنیم ؟

خب طبیعتا پس از مسواک زدن، طعم خمیر دندان روی زبانتان باقی می ماند و چندان خوش آیند نخواهد بود. چه کسی بدش می آید تا از طعم خوش آیند صبحانه اش صرف نظر کند ؟ قبلا به ضرورت استفاده کردن یا نکردن از خمیردندان پرداخته ایم و خواندن آن مقاله را به شما توصیه میکنیم. به طور کلی اگر فلوراید خمیردندان را نادیده بگیریم، خمیردندان خاصیت روان کنندگی خوبی دارد که از آسیب رسیدن به لثه در هنگام مسواک زدن جلوگیری میکند. اگر بخواهید میتوانید از خمیردندان استفاده نکنید، اما باید مسواکتان را بشویید تا نرم شود. در مقابل میتوانید از خمیردندان های ملایم تری که طعم ماندگاری ندارند استفاده کنید.

قبل از صبحانه یا بعد از صبحانه ؟

سعی کنید پس از بیدار شدن از خواب مسواک بزنید و پس از میل کردن صبحانه دهانتان را آبکشی کنید چرا که اکثر خوراکی هایی که حین صبحانه میل میشوند، ماهیت اسیدی دارند. در مقابل اگر میخواهید پس از صبحانه مسواک بزنید باید حداقل 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس مسواک بزنید. چرا که پس از میل کردن غذا های اسیدی، محیط دهان اسیدی میشود و مسواک زدن در محیط اسیدی برای دندان ها آسیب زا است. در کل توصیه ما، مسواک زدن قبل از صبحانه است و در کنار آن باید از یک رژیم سالم پیروی کنید. پیروز و موفق باشید.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *