دندانپزشکی حیوانات

برای یک وقت استراحت و آموزش نکات مهیج امروز تصمیم گرفتیم به دندانپزشکی حیوانات بپردازیم. هرچند که در کلینیک شیخ صدوق چنین خدماتی ارائه نمیکنیم اما باز هم نوشتن یک مقاله برای دندان های حیوانات خانگی شما خالی از لطف نیست. دندانپزشکی حیوانات موضوعی است که در این چند ساله بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد طیف وسیعی از انواع مسواک ها برای حیوانات و مخصوصا سگ ها هستیم. با ما همراه باشید و مقاله های دندانپزشکی ما را از دست ندهید.

اگر از دندان های حیوانات مراقبت نشود چه اتفاقی می افتد ؟

دندانپزشکی حیوانات

با عدم رعایت رژیم صحیح غذایی و عدم بهداشت دندان های حیوانات، برای سگ ها از سن 3 سالگی شاهد ظهور بیماری های دندان خواهیم بود و اگر این بیماری ها درمان نشود در نهایت سگ دندان هایش را از دست میدهد. گربه ها نیز وقتی به سن سه سالگی میرسند در موارد زیادی به بیماری های دهان و دندان مبتلا میشوند. پس بهتر است اول با رعایت یک رژیم صحیح و سالم، و سپس با شست و شوی دندان های حیوان، به آن ها در جهت حفظ سلامت دندان هایشان کمک کنیم.

آیا سگ ها و گربه ها بدون دندان نیز قادر به ادامه زندگی هستند ؟

افراد زیادی عقیده دارند که دندانپزشکی حیوانات بیهوده است و احتیاجی نیست زیاد به آن بپردازیم. اما متخصصان عقیده دارند دندان های حیوانات نیز به اندازه ما انسان ها نیاز به مراقبت دارند. اما اگر سگ ها یا گربه ها دندان هایشان را از دست بدهند با تغییر شکل و نوع رژیم غذاییشان همچنان میتوان آن ها را به خوبی تغذیه نمود و به آن ها کمک کرد.

نکات دندانپزشکی حیوانات

  • تمامی مراحل بهداشت و درمان حیوانات را به دام پزشک خود به پیش ببرید.
  • هر روز دندان های حیوانات خانگیتان را تمیز کنید.
  • با مشورت با دام پزشک از یک رژیم مناسب و سالم پیروی کنید.
  • علائمی نظیر خونریزی لثه، بوی بد دهان، زرد شدن دندان ها نشان مشکلات دهان و دندان حیوانات هستند.
  • در صورت عدم درمان مشکلات دهان، عفونت از طریق دهان به سایر نقاط بدن حیوان منتقل میشود و همچنین بیماری های دهان باعث درد و ناراحتی بسیاری میشوند.

در نهایت این مقاله تنها زنگ تفریحی برای وب سایتمان بود و باید نکات دندانپزشکی حیوانات را از سایت ها و مقالات مرتبط دنبال کنید.

 

این مقاله ها را از دست ندهید

مشکلات تکیه دادن سر بر روی دست ها

تاثیر غذا های تند بر دهان و دندان

خمیردندان ضد تارتار

طول عمر دندان ترمیم شده و مواد ترمیم دندان

آمالگام چیست؟

مراقبت از نایت گارد

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *