رژیم مناسب ارتودنسی

داشتن هر چیزی در این دنیا، همراه با مسئولیت ها و رسیدگی های خاص خودش همراه است. سیم های ارتودنسی نیست در کنار اصلاح فرم دندان ها و زیبا تر کردن لبخند فرد، نیاز به مراقبت های خاص خود دارند. در این مقاله به رژیم مناسب ارتودنسی میپردازیم و غذاهایی که میتوانند به سیم ارتودنسی شما آسیب وارد کنند را به شما می شناسیم. البته که دندانپزشک و یا متخصص ارتودنسی تمام نکات مرتبط با ارتودنسی را قبل و بعد از اجرای ارتودنسی به شما گوشزد میکند. در این مقاله هدف ما آشنایی بیشتر شما با مراقبت های ارتودنسی است.

مناسب ترین غذا ها برای سیم ارتودنسی

مصرف غذا های چسبنده و سفت میتواند به سیم ارتودنسی آسیب وارد کند. دانستن رژیم مناسب ارتودنسی به طور کلی کافی نیست. باید برنامه غذایی مشخصی برای خودتان تهیه کنید و از آن پیروی کنید. چرا که در لحظه میل کردن غذا ممکن است همه چیز را از یاد برده باشید. به طور کلی غذا های چسبنده مثل شیرینی جات  میتوانند برای بهداشت و عملکرد سیم های ارتودنسی بسیار مضر باشند و باید غذا های چسبنده را از لیست خوراکی هایتان کنار بگذارید. همچنین خوراکی هایی که بافت محکم دارند نیز میتوانند خطر جدی برای سیم های ارتودنسی محسوب شوند. در صورتی که کوچکترین آسیبی به سیم ارتودنسی شما وارد شد سریعا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

رژیم مناسب ارتودنسی

از جمله غذای های محبوب دوران ارتودنسی میتوان به این موارد اشاره کرد: تخم مرغ، سوپ، پاستا و ماکارونی، سیب زمینی پخته شده، پلو و برنج.

همچنین میوه هایی مثل سیب و هویج و سایر خوراکی هایی که بافت سفتی دارند برای سیم ارتودنسی آسیب زا هستند.

توصیه مهم

رعایت بهداشت سیم های ارتودنسی و رعایت رژیم مناسب ارتودنسی بسیار ضروریست. باید نکات خاصی را در حین مسواک زدن رعایت کنید و همچنین در مورد بهداشت دهانتان بسیار جدی تر شوید. در ابتدای دوران ارتودنسی ممکن است هنگام جویدن غذا احساس مطبوعی نداشته باشید. آرام جویدن غذا و نوشیدن مقادیر بیشتر آب و استفاده بیشتر از دندان های عقبی میتواند این حس نامطبوع را تا حدود بیشتری از بین ببرد.

به یاد داشته باشید که باید به دقت به توضیحات متخصص ارتودنسی گوش کنید و حتی آن هارا یادداشت کنید. در فواصل منظمی به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و در صورتی بروز هرگونه مشکل برای سیم ارتدونسی سریعا به متخصص مراجعه کنید. مراقبت های ارتودنسی و کلا حفظ سلامت دندان ها و دهان نباید به هیچ عنوان به تاخیر بیوفتد. حتی در دوران قرنطینه کرونا در صورت احساس درد و ایجاد مشکل برای سیم ارتودنسی باید سریعا به در دسترس ترین متخصص مراجعه کنید.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *