بهترین مسکن برای کودکان در درمانهای دندانپزشکی

بهترین مسکن برای کودکان در درمانهای دندانپزشکی


اخیرا محققین دانشگاه اوهایو ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که میدازولام دهانی (Midazolam) می‌تواند اضطراب و مقاومت کودکان در طول انجام مراحل درمانی را کاهش دهد.
معاینه دندانها در دوران کودکی ، به اندازه بررسی میزان سلامت توسط پزشک اطفال ، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . از دوران مهد‌کودک ، 40 درصد از کودکان دچار به پوسیدگی دندان میشوند ، که این مشکل می‌تواند بر سلامت کلی آنها تاثیر منفی بگذارد . بعضی از این بیماری‌های مرتبط به دهان و دندان ، نیاز به درمان دارند. مطابق با میزان اضطراب کودکان در طی انجام مراحل درمانی ، محققین در پی شناسایی سطح تاثیر‌گذاری و اثرات پس از درمان دارو‌های مسکن استفاده شده توسط دندانپزشک می باشند .

بهترین مسکن برای کودکان در درمانهای دندانپزشکی
بهترین مسکن برای کودکان در درمانهای دندانپزشکی

دانشمندان دانشگاه ایالت اوهایو، اخیراً نتایج تحقیقات‌ خود را پیرامون پیشرفت‌های مربوط به دارو‌های بیهوشی را انتشار دادند. در این پژوهش سه نوع متفاوت از دارو‌ی مسکن متداول میدازولام که برای اطفال کاربرد دارند مورد بررسی قرار گرفت: میدازولام دهانی، میدازولام استنشاقی و ترکیب میدازولام دهانی با سایر دارو‌های مسکن یا ضد‌درد . هدف از این تحقیق، پیدا کردن یک داروی مسکن یا ترکیبی از دارو‌هایی بود که بتواند بی‌قراری و اضطراب کودکان را در حین درمان کاهش دهد.
محققان 650 مورد از موارد استفاده دارو‌های مسکن، که طی 24 ماه در یک کلینیک دندانپزشکی ویژه اطفال استفاده شد را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. رزیدنت‌های مستقر در این کلینیک ، دندانپزشکان مخصوص اطفال بودند. میزان موفقیت این تحقیق براساس تاثیر مسکن‌ها، رفتار کودکان در طول مراحل درمان و تعداد دندان‌هایی که ترمیم شدند، مشخص می‌شد.
گر‌چه طول هر یک از موارد مورد بررسی کوتاه بود، اما نتایج حاصل شده از این پژوهش نشان داد که استفاده از این سه نوع مسکن ، به میزان 85 درصد موفقیت‌آمیز عمل کرده‌. کاربرد میدازولام داخل دهانی از دو مسکن دیگر موثر‌تر بود، بعد از آن به ترتیب میدازولام استنشاقی و میدازولام ترکیبی باتوجه به میزان تاثیر‌گذاری در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در این پژوهش کمتر از 4 درصد حالت تهوع یا استفراغ گزارش شد. در طول این تحقیق، 6 درصد از کودکانی که کنترل احساسی خود را از دست داده‌بودند ، دارو‌های مسکن عملکردی برعکس داشتند.
در کل ، محققین به این نتیجه رسیدند که هر سه نوع داروی مسکن عملکردی تاثیر گذار و بی‌خطری برای کودکان تحت درمان داشتند. محققین بعد از تایید این داروی میدازولام ، مصرف آن را در موارد ضروری و جهت درمان مشکلات دهان و دندان کودکان توصیه می کنند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *