انتخاب نخ دندان مناسب

نقش نخ دندان در بهداشت دهان و دندان غیر قابل انکار است و مسواک و دهان شویه نمیتوانند جایگزین آن شوند. گرچه انتخاب نخ دندان ساده به نظر میرسد اما باید نکاتی را در این زمینه رعایت کرد.  همچنین طرز استفاده از نخ دندان بسیار مهم است. برای انتخاب نخ دندان مناسب خودتان با ما همراه باشید.

1 قطر نخ دندان

دندان های ما با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. دندان های بعضی افراد فاصله بیشتری از یکدیگر دارند در حالی که در موارد دیگر، دندان ها چنان به یکدیگری چسبیده اند که به سختی میتوان نخ دندان را بینشان حرکت داد. انتخاب قطر مناسب نخ دندان بسیار حائر اهمیت است. برای مثال اگر فاصله بین دندان های شما زیاد باشد، نخ بسیار نازک نمیتواند به راحتی پاکسازی مورد نیاز را انجام دهد و در مواردی که فاصله بین دندانی کم باشد، نخ های ضخیم یا وارد فاصله دندانی نمیشوند و یا با درد و فشار زیاد این امر صورت میگیرد.

2 جنس نخ دندان

نخ دندان در انواع گوناگونی در بازار یافت میشود. نخ های تک رشته ای، چند رشته ای، واکس دار و بی واکس از جمله اصطلاحات پر کاربرد این زمینه هستند.

  • واکس دار یا بدون واکس

اگر دندان هایتان را ارتودنسی کرده اید انتخاب مناسب شما، استفاده از نخ های واکس دار است، چرا که از رشته رشته شدن نخ ها جلوگیری میکنند.  بعضی افراد نخ های بدون واکس را به این خاطر ترجیح میدهند که هنگام کشیده شدن روی دندان تمیز، صدای خاصی تولید میکنند و شما در میابید که چیزی در بین دندانتان باقی نمانده است. انتخاب بین این دو دسته به سلیقه شما بستگی دارد.

  • تک رشته ای یا چند رشته ای

نخ های تک رشته ای از یک رشته ی ضخیم درست شده اند و هنگام استفاده، رشته رشته نمیشوند. از طرف دیگر این مدل نخ دندان اغلب از جنس پلاستیک ساخته میشود. بر خلاف تک رشته ای ها، نخ های چند رشته ای از چند رشته نازک غالبا از جنس نایلون در هم تنیده شده، درست شده اند. انتخاب هر کدام از این نخ دندان ها کاملا بسته به سلیقه و راحتی شما است.

3 شکل نخ دندان

نخ دندان اتوماتیک

انواع مختلفی از نخ دندان معرفی شده اند که برای بعضی دیگر نمیتوان کلمه ” نخ ” را استفاده کرد. نخ های رایحه دار، آب پاش های مخصوص، نخ دندان جویدنی مطابق عکس بالا، خلال های چوبی مخصوص و … از انواع مختلفی هستند که در حال رقابت با نخ دندان سنتی هستند. اما همچنان نخ های سنتی از کارایی مناسبی برخوردارند و هزینه ی پایین و استفاده راحت به آن ها کمک میکند تا همچنان پیشتاز این زمینه باشند.

 

در بازار کشورمان، تنوع نخ های داخلی و خارجی زیادی وجود دارد و ما شاهد رشد برند های داخلی خوبی هستیم. انتخاب نخ دندان مناسب دندان های شما بیشتر با روش آزمون و خطا انجام میگیرد. شما پز از خرید چند نخ دندان مختلف قادر خواهید بود تا بهترین انتخاب نخ دندان برای خودتان را داشته باشد.

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *