مسواک زدن باعث آسیب

مسواک زدن باعث آسیب دیدن دندان ها میشود. شاید ابتدا کمی متعجب شوید و فکر کنید این مقاله کنایه آمیز است. اما ما واقعا جدی هستیم. مسواک زدن باعث آسیب دیدن و فرسایش مینای دندان میشود. در این مقاله به آسیب ها و ضررات مسواک زدن میپردازیم و شرح میدهیم که چگونه مسواک زدن باعث آسیب دیدن دندان ها و لثه میشوند.

آسیب به لثه

چنانچه مسواکی با سری سفت ( سخت ) استفاده کنید و بدون خمیر دندان مستقیما مسواک را بر روی لثه ها بکشید در نهایت میتوانید لثه هایتان را زخم کنید و آن ها را فرسوده کنید. مسواک زدن باید به صورت ملایم و با در نظر گرفتن اصول آن همراه باشد در غیر اینصورت میتواند اثر عکس داشته باشد. شاید بهتر باشد تا حرکات دایره وار مسواک بر دو طرف دندان را حذف کنید و به جای آن از حرکت پایین به بالای ساده استفاده کنید. یکی از نقش های اصلی خمیردندان روان کنندگیست که باعث میشود مسواکی که خشک است و انعطاف پذیری کمی دارد به راحتی بر روی لثه و دندان ها جا به جا شود.

چگونه مسواک زدن باعث آسیب دیدن دندان ها میشود ؟

اگر با فشار بیشتری نسبت به آنچه که باید، دندان هایتان را مسواک بزنید مسواک زدن باعث آسیب دیدن دندان هایتان خواهد شد. در نظر گرفتن فشار مناسب و اعمال آن در جهت مناسب باعث پاکیزگی دندان و دهان میشود. در غیر اینصورت تنها باعث آسیب دیدن دندان میشود. همچنین استفاده از مسواک های بسیار سخت میتواند دندان های شما را فرسوده تر کند.

برخی افراد عادت دارند مسواک یا هر چیز دیگری را با لب هایشان نگه دارند و راه بروند و به انجام دیگر فعالیت هایشان بپردازند. این کار بسیار خطرناک است چرا که در صورتی که فرد زمین بخورد و ضربه ای به مسواکش وارد شود. این ضربه میتواند دندان های فرد را خرد کند.

مسواک فرسوده

مسواک زدن باعث آسیب

بله، مسواک فرسوده در کنار آنکه باعث کاهش اثربخشی مسواک زدن میشود میتواند نوع فشار و حرکات مسواک زدن شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث آسیب رسیدن به دندان ها و لثه شما شود. بهتر است هر 4 ماه یکبار و زمانی که رشته های مسواک در حال تغییر شکل دادن هستند، نسبت به تعویض مسواکتان اقدام کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *