تاریخچه مختصر

اطلاعات عمومی همواره از محبوب ترین شاخه علوم بوده اند. ترین ها نیز جزء جدا ناشدنی اطلاعات عمومی هستند. در این مقاله مروری بر اولین های دنیای دندانپزشکی خواهیم داشت و به تاریخچه مختصر اعمال دندانپزشکی خواهیم پرداخت. توصیه میکنیم مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید و همواره در تلاش برای رشد آگاهی و سطح اطلاعات عمومیتان باشید.

اولین ترمیم دندان در تاریخ

اگر از افراد مختلف در مورد اولین ترمیم دندان در تاریخ سوال کنید اغلب به تاریخ های بسیار نزدیکی اشاره میکنند و نهایت به 200 سال پیش باز میگردند. اما جالب است بدانید که اولین نشانه ها از ترمیم دندان مربوط به 6000 سال پیش هستند. برای ترمیم دندان در آن دوران از موم زنبور استفاده میشده و قدیمی ترین انواع آن به 6000 سال پیش در ایتالیا مربوط میشود.

اولین کشیدن دندان در تاریخ

این از خوش بخت و اقبالی ماست که در دورانی متولد شده ایم که همه تجهیزات پزشکی برای راحتی حداکثر ما فراهم شده اند. بین 5 تا 7 هزار سال پیش که اولین اعمال دندانپزشکی صورت گرفته اند، طبیعتا کشیدن دندان به معنای واقعی تنها”کشیدن” بوده و طبیعتا درد وحشتناکی نیز به دنبال داشته.

اولین کاشت دندان در تاریخ

حتما تا به حال فیلم های مربوط به دزدان طلایی و از این قبیل گروه ها را دیده اید که در آن افراد مختلفی دندان هایی از جنس فلزات و به ویژه طلا دارند. اولین دندان کاشته شده که شباهت بسیاری به ایملپنت های امروزی دارد در 1400 سال پیش استفاده شده.

اولین ارتودنسی دندان در تاریخ

در حدود قرن نوزدهم سیم های ارتودنسی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفتند. هر چند که طبق مطالعات و شواهد تازه، اعمال مشابه ای هزاران سال پیش بر روی دندان انجام میگرفته.

اولین درمان ریشه در تاریخ

اولین درمان ریشه و اختراع ابزار مناسب برای آن به حدود قرن 19 مربوط میشود.

 

در این مقاله تصمیم گرفتیم برای تنوع بیشتر، به تاریخچه مختصر دندانپزشکی بپردازیم. امیدواریم که در آینده و به شرط حیات بتوانیم قسمت های دیگر تاریخچه مختصر را برای شما به اشتراک بگذاریم.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *