از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟

از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟


استفاده روزانه از نخ دندان باعث می شود جرم و پلاکهای روی سطح دندان ها را در قسمت هایی که مسواک دسترسی ندارد از بین ببرد. با استفاده مرتب از آن شانس داشتن دندان هایی سالم تر را برای همه  عمر را بالا ببرید  و ریسک بیماری های لثه را نیز کاهش دهید . لذا در این مقاله لازم دیدم تا نکات مهمی را در رابطه با استفاده از آن بیان کنیم .

از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟
از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟

توصیه های مهم برای استفاده از نخ دندان

  1.  ابتدا نخ را از یک طرف دیواره ی دندان وارد کنید و هنگام خارج کردن از دیواره مقابل خارج شود ، تا نخ یک دور کامل بین دو دندان مجاور زده باشد .
  2. نخ  را حتما تا زير لثه ی مجاور دو دندان بکشید تا کاملا تمیز شود . شاید در ابتدا از لثه خون بیاید ، ولی مدتی بعد از اینکه لثه خوب تمیز شد ، خونریزی کاهش پیدا میکند . ولی در صورت ادامه یافتن خونریزی حتما به دندانپزشک مراجعه شود . ممکن است  به جرم گیری نیاز داشته باشید .
  3. در صورتی که نخ دندان هنگام استفاده در بین دندانها ، پاره یا رشته رشته شود ، ممکن است دو مشکل وجود داشته باشد :1- پوسیدگی بین دو دندان . 2- وجود جرم در آن ناحیه از دندان . البته پرکردگی نامناسب دندان هم موجب پاره شدن نخ خواهد می شود .که در هر سه صورت باید به دندانپزشک مراجعه کرد و نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
  4. بهتر است نخ دندان قبل از مسواک زدن استفاده شود ، ابتدا بین دندان ها را خوب تمیز کنید و بعد مسواک بزنید.
  5.  اگر دارای پوسیدگی دندان یا پُرکردگی نامناسب یا بیماری لثه هستید ، استفاده ی مسواک و نخ دندان مشکل شما را برطرف نخواهد کرد و بایستی به دندانپزشک  مراجعه شود تا از سلامتی دندان ها مطمئن باشیم . و بعد از آن با خیال راحت به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

 

 

  1. از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟
    از نخ دندان چگونه استفاده کنیم؟

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *