نوشیدن آب

آب، مایعی که این روز ها خیلی از جوانان به آن کم لطفی میکنند. در این حال که بسیار گوارا و زندگی بخش است، اما بسیار بی ادعاست. تمام افراد دنیا به آن دسترسی دارند و شاید این باعث شده که به خوبی قدرش را ندانیم. نوشیدن آب و دریافت مقادیر کافی آب، میتواند بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها و اختلالات محافظت کند. در این مقاله به تاثیر نوشیدن آب به سلامت دندان ها میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را نیز مطالعه کنید.

خشکی دهان

نوشیدن آب

بار ها و بار ها در مقالات مختلف به خشکی دهان پرداخته ایم. بزاق دهان، نقش بسیار مهمی برای حفاظت از دندان ها دارد. در صورتی که بزاق به اندازه کافی ترشح نشود، با خشکی دهان رو به رو هستیم. خشکی دهان شاید به خودی خود، یک بیماری نباشد اما زمینه ساز مشکلات بسیاری است. قبلا مقاله ای در مورد درمان خشکی دهان نوشته ایم که خواندن آن به شما توصیه میشود. یکی از راه های حفظ سلامت دندان ها و درمان خشکی دهان، نوشیدن مقادیر زیادی آب است. آب شکر و کالری ندارد و اسیدی هم نیست. در نتیجه نوشیدن آب مشکلی برای دندان هایتان به وجود نخواهد آورد. بر خلاف نوشیدنی هایی مانند چایی یا شراب، باعث بد رنگ کردن دندان ها نیز نمیشود. پس به هیچ عنوان درنگ نکنید و هر روز مقادیر بسیاری آب بنوشید.

نوشیدن آب باقیمانده غذا را از دهان شما پاک میکند

آبکشی دهان با آب و به طور کلی نوشیدن آب، باعث میشود تا شکر و غذا های اسیدی از روی دندان ها شسته شوند. باکتری های دهان، با مصرف شکر محیط دهان، باعث ایجاد ماده ای میشوند که این ماده باعث پوسیدگی دندان ها میشود. هر چند نوشیدن آب و آبکشی دهان با آب نمیتواند جایگزین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شود، اما نوشیدن آب راهکار مناسبی است که مضرات خوراکی های مختلف برای دندان را کمتر و کمتر کند.

نوشیدن آب همچنین تا حدود بسیاری بوی بد دهان را از بین می برد و باعث ایجاد حس طراوت در دهان میشود. یادتان نرود که نوشیدن آب برای بدن بسیار مفید است و هیچ چیز نمیتواند جایگزین آب برای سلامت بدن باشد.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *