تفاوت جرمگیری و بلیچینگ در چیست؟

خیلی از افراد بر این باورند که جرمیگری و بلیچینگ هر دو یکی هستند اما این یک تصور اشتباه است که ما در اینجا قصد داریم به توضیح تفاوت بین آنها بپردازیم . در مقالات قبلی به طور کامل در مورد جرم گیری دندان و همچنین بلیچینگ توضیح داده شده است .

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ در چیست ؟
تفاوت جرمگیری و بلیچینگ در چیست ؟

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ

معمولا روش سفید کردن با بلیچینگ برای بیشتر افراد با موفقیت آمیز بوده است . اما ممکن است برای همه افراد روش درستی نباشد و روش های لمینت دندان برای برخی افراد مناسب تر باشد . ممکن است دندان ها به خاطر مصرف بعضی از مواد غذایی و با بالاتر رفتن سن دچار تغییر رنگ شوند به همین علت می توان از بلیچینگ استفاده کرد و دندان ها را کاملا سفید کرد .

قابل ذکر است که روش جرم گیری فقط مکانیکی انجام می شود در صورتی که سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ مکانیکی و شیمیایی می باشد. بلیچینگ با جرمگیری بسیار باهم تفاوت زیادی دارد . در واقع جرمگیری جرم های چسبیده شده به دندان را از بین می برد که به وسیله فشار بر روی جرم ها انجام می شود اما رنگ دندان از حالت فعلی روشن تر نمی شود اما در بلچیینگ عوامل شمیایی هم صورت می گیرد و رنگ دندانها را از حالت فعلی روشن تر می کند .

به طور کل جرم با مسواک از بین نمی رود اما با انجام جرم گیری کاملا این جرم ها برداشته می شوند و از بین خواهد رفت . جرم دندان نه تنها برای لثه خطر دارد بلکه جایگاهی برای جمع شدن و انتشار میکروب های پوسیدگی زا می باشد . با انجام جرم گیری اندازه و مقدار این میکروب ها در دهان به مرور زمان کمتر خواهد شد .

تفاوت جرمگیری و بلیچینگ در چیست؟
تفاوت جرمگیری و بلیچینگ در چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *