انواع لمینت دندان در اصفهان

لمینیت دندان  دو نوع است :

لمینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم )

این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه ی لمینت دندان اصفهان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

لمینت کامپوزیت ( روش مستقیم )

در مقابل لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ دندانهای دیگر باشند). همچنین قیمت لمینت دندان در اصفهان با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

کسانی که پوسیدگیهای وسیع روی دندانهایشان دارند. در این صورت انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از برطرف کردن پوسیدگی یا عفون لثه هایشان موکول میشود.
کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای این گونه افراد معمولا به جای لمینت دندان اصفهان مجبور به استفاده از انواع روکش دندان هستیم.
افرادی که دندان قروچه دارند، این عادت باعث شکستگی لمینت دندان شده و به مرور به آن آسیب میرساند. البته در مطب دکتر چاوش برای حل مشکلات سایشی ناشی از دندان قروچه و کاهش آثار سایر عادات مخرب دهانی ، نایت گارد (محافظ دندان) به صورت کاملا رایگان ارائه میگردد. بدین ترتیب این افراد نیز میتوانند از مزایای لمینت دندان بهره ببرند.

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *