باورهای اشتباه درمورد دندان شیری کودکان

اگر فکر می‌کنید دندان‌های شیری چون در نهایت  می‌افتند پس اهمیت ندارند ، ‌بهتر است مقاله زیر را بخوانید و در مورد آن بیشتر فکر کنید . این جا به چند مورد باور اشتباه و نادرست درباره دندان‌ شیری کودکان  اشاره می‌کنیم

باورهای اشتباه درمورد دندان شیری کودکان
باورهای اشتباه درمورد دندان شیری کودکان

اشتباهات رایج در مورد دندان شیری کودکان

دندان شیری کودکان  مهم نیستند
اگرچه دندان های شیری در نهایت می افتند،‌اما برای بهداشت دهان کودک بسیار مهم هستند. این دندان ها نه تنها فضا را برای رشد صاف دندان های اصلی حفظ می کنند ، به علاوه کمک می کنند تا ساختار صورت و فک درست رشد کرده و کودک تغذیه بهتری داشته باشد و مواد مغذی مناسب را دریافت کند.

پوسیدگی دندان های شیری اهمیت ندارد
شاید شنیده باشید که دندان های بچه ها اصلا خراب نمی شود ، ‌یا اگر خراب هم شوند، چندان مهم نیست. اما این حرف شایعه است . کرم خوردگی و یا پوسیدگی نه تنها دردناک است ،بلکه می تواند باعث باد کردن لثه و حتی عفونت بشود ، در ضمن کودکانی که دندان های شیری آنها خراب شده، ۳ برابر بیش تر در خطر خراب شدن دندان های دائمی هستند.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای کودکان لازم نیست
حتی قبل از درآمدن اولین دندان کودک ، باید برایش مسواک بزنید . از یک پارچه نرم و مرطوب یا گاز استفاده کنید و روی لثه کودک کشیده  تا باکتری های آن را کم کنید و مانع از کرم خوردگی در آینده شوید. وقتی هم دندان ها شیری  رشد کردن ،به کودک کمک کنید به دوبار مسواک زدن در روز و نخ دندان کشیدن عادت کند .

بردن کودک به دندانپزشکی لازم نیست

این یکی دیگر از باورهای غلط و رایح است که گفته می شود ، نیازی نیست کودک را قبل از ۳ سالگی یا قبل از درآمدن همه ی  ۲۰ دندان شیری اش به دندان‌پزشکی برد . بلکه کارشناسان توصیه می کنند ، کودکان را بعد از درآمدن اولین دندان یاحداقل  در سن یک سالگی به دندانپزشکی ببرید. بررسی های بموقع می تواند منجر به شناسایی هرگونه خرابی یا مشکلات دیگر شود .

باورهای اشتباه درمورد دندان شیری کودکان
باورهای اشتباه درمورد دندان شیری کودکان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *