گوجه

همواره کوشیده ایم تا با لیست کردن خوراکی های مضر یا مفید دانش شما را در مورد چند مورد از مواد غذایی به صورت همزمان افزایش دهیم. اما گوجه آنقدر خاص و محبوب است که در یک مقاله جداگانه باید به آن پرداخته میشود. طیف وسیعی از سس ها، رب ها و … از گوجه تشکیل شده اند و گوجه سهم بسیار بالایی در صنعت مواد غذایی به خود اختصاص داده. اما آثار آن بر سلامت دهان و دندان شامل چه مواردی میشود ؟ آیا گوجه به دندان ها آسیب میزند ؟ آیا طعم ترش آن نشان از وجود اسید است ؟ با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را نیز مطالعه کنید.

اسید موجود در گوجه

گوجه

بله، یکی از ملموس ترین ویژگی های گوجه طعم ترش آن است که به راحتی قابل چشیدن است. این مزه نشان دهنده وجود اسید در آن است. اگر آب گوجه و یا ذرات آن در تماس با زخم باز و یا چشم انسان قرار بگیرند باعث احساس سوختگی میشوند. این موارد تا حدودی اثبات کننده ماهیت اسیدی آن هستند. خوردن یک گوجه در روز برای همه و مخصوصا آقایان فواید بسیاری دارد اما باید به یاد داشته باشید که گوجه با اینکه طبیعی است اما اسیدی نیز هست. تا به حال بار ها به تاثیر اسید بر مینای دندان پرداخته ایم و به طور مختصر دوباره متذکر میشویم که مواد اسیدی دندان ها را تضعیف میکنند و باعث پوسیدگی سریعتر آن ها میشوند.

گوجه در صنعت غذایی

سس ها و دیگر محصولاتی که در کنار گوجه از اسید های دیگر در مواد تشکیل دهندشان بهره میبرند نیز میتوانند به اندازه گوجه یا حتی بیشتر از آن برای مینای دندان خطر آفرین باشند. هر چیزی که وارد بدن شود قطعا آثار و عواقبی به همراه خواهد داشت. پس لازم است تا با دقت مواد غذاییتان را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که داشتن لبخندی زیبا تر در مرحله اول نیازمند توجه به سلامت عمومی بدن است. با استفاده از مواد غذایی سالم و متنوع سلامت عمومی بدنتان را تقویت کنید و اگر خوراکی های مثل گوجه کمی شما را نگران میکنند بهتر است همچنان از آن ها مصرف کنید اما دندان هایتان را پس از میل کردن آن ها بشویید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *