جرمگیری باعث لقی دندان می شود ؟

جرمگیری باعث لقی دندان می شود ؟


جرمگیری باعث لقی دندان می شود ؟

خیلی از افراد باور دارند که جرمگیری باعث آسیب رسیدن به دندان و حتی لق شدن دندان می شود .اما آیا این باور درست است ؟؟

تصورات غلط خود را ازبين ببريد بايد بدانید ‼️جرمگيری باعث  از بين رفتن ميناي دندان نمي شود ‼️جرم گيري باعث لقي دندان نمي شود .

چرا بعد از جرم گيري گاها لقی دندان احساس می شود ؟

 جرم هاي دندان لثه و استخوان حامي دندان را از بين ميبرند در صورت باقي ماندن ممكن است دندان لق شود.حضور جرم باعث چسبيدن دندانهاي لق و بيمار به هم مي شود .برداشتن جرم اين چسبندگي را از بين ميبرد و بيمار به اشتباه جرم گيري را عامل لقي مي پندارند . در حقیقت دندان به این دلیل قبلا لق شده ولی به علت انباشتگی جرم و چسباندن دندان ها به هم، بیمار لق شدن آنها را احساس نکرده ، اما بعد از برداشتن جرم ها فرد متوجه آن میشود. جرم قبلي را با جرم گيري به موقع ، لثه و استخوان اطراف دندان به مرور التيام مي یابند و لقي كاهش يافته يا ازبين خواهد رفت .

البته این موضوع برای کلیه افراد صدق نمی کند . افرادی که از قبل دندان ها و لثه های سالمی دارند بعد از جرمگیری دندان ها با مشکل لق شدن دندان روبرو نمی شوند و اتفاقا به دلیل سفید شدن دندان ها و از بین رفتن بوی بد دهان بسیار خرسند هستند .

جرمگیری باعث لقی دندان می شود ؟
جرمگیری باعث لقی دندان می شود ؟

علت جرم گرفتن دندان

 بزاق دهان به صورت طبیعی دارای املاح زیادی هست که در قسمت هایی از دهان و دندان ها رسوب می کنند و به مرور زمان هم میکروب های دهانی و مواد غذایی به این رسوبات اضافه می شوند. در مراحل اولیه این پلاک ها براحتی با مسواک زدن و نخ دندانکشیدن از بین می روند ، اما به مرور زمان به لایه ای سخت تبدیل می شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد. یعنی این که برای از بین بردن جرم باید به دندانپزشک مراجعه و جرمگیری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *