حالت دندانه ای

تا به حال با دقت به دندان های خود و مخصوصا دندان های جلو نگاه کرده اید ؟ آیا نوک دندان های جلو شما کاملا صاف و بدون هیچ گونه یرآمدگی یا فرو رفتگی است ؟ به خصوص در جوان تر ها افراد با نگاه کردن به دندان هایشان متوجه وجود فرو رفتگی های مختلفی بر روی سطح دندان های جلوییشان میشوند و نگران میشوند که مبادا به بیماری هایی مثل دندان قروچه مبتلا شده باشند. در این مقاله به حالت دندانه ای دندان های جلو میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز دنبال کنید.

حالت دندانه ای

 

شکل گیری دندان و حالت دندانه ای دندان

قبل از آنکه یک دندان به شکل نهاییش برسد، در داخل لثه و قبل از آنکه به بیرون از لثه راه پیدا کند به وجود می آید. به وجود آمدن دندان و تشریح آن کمی زمان بر و خارج از موضوع این مقاله است اما به طور ساده چندین قسمت مختلف به یکدیگر میپوندند و شکل نهایی دندان را به وجود می آورند. محلی که این قسمت های مختلف به یکدیگر میپوندند پس از آنکه رویدند به وضوح قابل تشخیص است، چرا که به دندان حالت دندانه ای داده و سطح دندان و مخصوصا دندان های جلو را از حالت یک دست و یک نواخت خارج کرده.

اما با افزایش سن و فرسایش مکانیکی دندان، این حالت دندانه ای رفته رفته کم رنگ تر و کم رنگ تر میشود تا جایی که چندان قابل تشخیص نباشد. به همین خاطر است که اغلب افرادی که نگران حالت دندانه ای دندان هایشان هستند جوانان اند. چرا که دندان هایشان همچنان حالت دندانه ای را حفظ کرده. باید دانید که چنین حالتی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. هر چند که اگر این حالت شما را می آزارد دندانپزشک میتواند با ابزار مخصوص سطح دندان را به شکلی یک نواخت و یک دست در بیاورد.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *