ایمپلنت دندان چیست

رابطه بیماری لثه با بیماری های قلبی

اگر از دندان هایمان محافظت نکنیم لثه های ما ملتهب می شوندو باعث می شود که لثه ها قرمز، متورم و شکننده  شوند  اگر بیماری پیشرفت کند، لثه ها از بین می روند . تمام آسیب های لثه، نشان می دهد که عدم درمان بیماری های پریودنتال به طور بالقوه به افزایش مشکلات قلبی کمک می کند در طی تحقیقات به عمل آماده حدود 300 بیمار که در کلینیک های پزشکی در مورد مشکلات قلبی دیده می شدند و برای مراقبت های دندان ها مراجعه می کردند به طور تصادفی به مراقبت های بهداشتی و دفاعی پرخطر در برابر مراقبت های دندان پزشکی استاندارد مراجعه کردند . کسانی که درمان های بیماری پریودنتال را دریافت کردند، سطح  التهاب بدنشان در طول 6 ماه  کاهش یافت و این نشان میدهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر شده باشد . متأسفانه تا به امروز هیچ مطالعه ای نشان نداده است که مراقبت های زیاد می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. در حال حاضر فرض می شود که التهاب بدن منجر به بدتر شدن بیماری های قلبی شده و درمان بیماری پریودنتال باعث التهاب بدن می شود.

رابطه بیماری لثه با بیماری های قلبی

آیا استاتین می تواند بیماری پریودنتال را کاهش دهد؟

در مطالعه اخیر 71 بیمار مبتلا به بیماری پریودنتال شدید، نقش استاتین ها به عنوان درمان برای بیماری آنها مورد بررسی قرار گرفت. بیماران به صورت تصادفی برای دریافت دوز بسیار بالایی از استاتین (آتورواستاتین یا لیپیتور) به میزان 80 میلی گرم و دوز پایین تر از 10 میلی گرم به طور تصادفی انتخاب شدند. پس از 12 هفته درمان، کسانی که تحت درمان با دوز بالا آتورواستاتین بودند سطح پایین تری از التهاب پریودنتال داشتند