شستن دست

با شیوع بیماری کرونا، نکات بهداشتی پر رنگ تر از همیشه در محیط اینترنت و تلوزیون دیده میشوند. اما بسیاری از افراد شستن دست ها را در یکی از مهمترین سناریو های ممکن نادیده میگیرند. بار ها و بار ها و بار ها در این وب سایت به اهمیت دو یا سه بار مسواک زدن در روز اشاره کرده ایم. همچنین به اهمیت نخ دندان کشیدن نیز به دفعات پرداخته ایم. حال تصور کنید در این دوران شیوع کرونا، اهمیت شستن دست ها را درست قبل از پاکسازی محیط دهان، را رعایت نکنیم. با ما همراه باشید و مقاله های پیشین ما را نیز مطالعه کنید.

اهمیت پاکیزه نگه داشتن مسواک

قبلا در مقاله مجزا به اهمیت حفظ پاکیزگی مسواک پرداخته ایم. به طور کلی بهتر است تمام وسایل آرایشی بهداشتی را در حد معقولی از پاکیزگی حفظ کنیم. مسواک ها نیز در صورتی که به خوبی از آن ها مراقبت نشود، میتوانند آشیانه بسیاری از باکتری ها و میکروب ها باشند. پس بهتر از مقاله ما در مورد حفظ پاکیزگی مسواک ها را مطالعه کنید.

شستن دست ها قبل از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

یکی از آلوده ترین محیط های ممکن، محیط دستشویی هر خانه است. محیط دستشویی و مخصوصا شیر آب آن محل خوبی برای انباشته شدن باکتری ها و میکروب های مختلف است. تصور کنید شما طبق عادت همیشگی قبل از نخ دندان زدن شیر آب را باز میکنید و با دستانتان شیر آلوده آب را لمس میکنید و سپس نخ دندان میکشید. در این مرحله شما مقادیر بسیاری باکتری وارد دهانتان کرده اید که تا قبل از آن هرگز در دهانتان نبوده اند. برای مسواک زدن نیز ماجرا به همین گونه است. بهتر است ضمن حفظ پاکیزگی سطوح و مسواک، قبل از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، دستانتان را به خوبی بشویید.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید

 

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *