علائم رویش دندان عقل و درد آن را بشناسید

دندان عقل در پشت دندان های شما  در  پایین و همچنین در  بالا رشد می کند. دندان های عقل اغلب  کج، باریک و یا ناهماهنگ رشد می کنند. وقتی که رشد می کنند، می توانند بر روی دندان های دیگر فشار بیاورند، و همچنین باعث ایجاد مشکلات فراوانی و ناپایداری می شوندبه نظر میرسد عملکرد و هدف  دندانهای عقلانی به اجداد دور دست ما که رژیم غذایی حاوی غذاهای شکننده مانند میله ها و گیاهان  را می خوردبر میگردد، مفید بود.زیرا  دندانهای که از بین رفته، دندان عقل، جایگزین انها می شد.

امروزه، با پیشرفت های مدرن در رژیم های غذایی و دهان و دندان، ما به این دندان های جایگزین نیاز نداریم، اما آنها هنوز در حال رشد هستند. اساسا، دهان ما می تواند 28 دندان داشته باشد، اما دندان های عقل را در بر می گیرد، ما حدود 32 دندان داریم که برای فضا مبارزه می کنند .

علائم رویش دندان عقل و درد آن را بشناسید

علائم دندان عقل می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد در پشت دهان،  این درد به تدریج با افزایش زمان افزایش می یابد، به طوری که دندان های عقل همچنان در ناحیه ناهموار و یا به سمت بالا رشد می کنند، فشار دادن روی اعصاب و استخوان و پریدن دندان های اطراف.

سایر علائم دندان عقل عبارتند از درد، قرمزی، حساسیت و یا تورم در اطراف محل. همانطور که درد دندان عقل از طریق سطح لثه شروع می شود، این اجازه را می دهد تا باکتری ها از طریق بافت باز وارد شوند، که می تواند باعث عفونت شود. عفونت های دهانی نیز بر سلامت کلی شما اثر می گذارند.

همچنین دندان های عقلانی .  در جای خود به دام افتاده اند، چرا که ریشه های آنها همچنان بلند می شوند و هر چه بیشتر آنها تحت تاثیر قرار می گیرند، بیشتر احتمال دارد باعث ایجاد مشکلات بهداشت دهان و دندان شما شوند. علائم دندان عقل از جمله ناراحتی عبارتند از درد شدید در پشت دهان، عفونت و سایر عوارض. تنفس غم انگیز،طعم بد غذا، قرمزی و تورم می تواند نشانه هایی از عفونت باشد. اگر درمان نشده باقی بماند، دندان های عقلانی تحت تاثیر  می تواند کیست ها را ایجاد کند و در موارد نادر تومورها.

همچنین ممکن است دندان های عقل شما به طور جزئی از زیر لثه ظاهر شود. در این موقعیت، باکتری ها از طریق باز شدن در اطراف دندان نسبتا آسان هستند. با در نظر گرفتن تسکین درد دندان عقل، به احتمال زیاد عفونت را تجربه خواهید کرد. عفونت باعث افزایش درد دندان عقل، قرمزی، تورم، درد فک، سفتی و بیماری کلی می شود. عفونت های دهان بسیار آسان  بر جریان خون وارد شود  و بر کل بدن تاثیر می گذارد.

دندانپزشکان و جراحان دهان به احتمال زیاد توصیه می کنند که دندان های عقل را قبل از اینکه مشکل بهداشت دهان را تبدیل شوند آن ها را حذف  کنید.  ممکن است علائم دندان عقل را تجربه کنید، در این صورت شما باید بلافاصله دندانپزشک خود مراجعه کنید