لکه های سفید یا قهوه ای بر روی دندان های  کودک

این ممکن است به عنوان یک شگفتی  به نظر برسد که لکه های سفید یا قهوه ای می تواند بر روی دندانهای شیری به تازگی شکل گرفته کودک به وجود آید. در حالی که این غیر معمول نیست در صورت دیدن علائم کوچک در لبخند کودک خود، نباید آنها را نادیده گرفت.

لکه های سفید یا قهوه ای بر روی دندان های  کودک
لکه های سفید یا قهوه ای بر روی دندان های  کودک

چه عواملی باعث لکه های سفید روی دندان کودک است؟

 

پوسیدگی دندان و حفره ها

نقاط گچی سفید بر روی دندان ها در اطراف خط لثه می تواند از نشانه های اولیه پوسیدگی دندان در کودکان باشد. اگر شما متوجه لکه های قهوه ای یا زرد شده اید، این ممکن است پوسیدگی در حال انجام ناشی از مراقبت از دندان وعادات پوسیدگی دندان نه تنها می تواند دندان های کودک شما را از بین ببرد، بلکه  به دندان هایی که در زیر لثه ها هستند  نیز آسیب می گذارد. از لحظه ای که اولین دندان کودک شما فوران می کند، حساسیت به پوسیدگی و تغییر رنگ دارد. تغذیه فرزندتان یک رژیم متعادل و آموزش آنها برای خوردن یک فنجان جریان آزاد از طریق سن، می تواند به کاهش مصرف مایع شادابی کمک کند که به تغییر رنگ و ریزش دندان کمک می کند.

لکه های سفید یا قهوه ای بر روی دندان های  کودک
لکه های سفید یا قهوه ای بر روی دندان های  کودک

فلوروزیس

یکی دیگر از نقصان احتمالی لکه های سفید در دندان های کودک، فلوروزیس است، رنگ آمیزی سفید که هنگامی که دندان های در حال رشد کودکان با استفاده از آب آشامیدنی یا مواد مراقبت از دهان، مانند خمیر دندان و شستشو، بیش از حد به فلوراید منتقل می شوند. در حالی که فلوراید می تواند به جلوگیری از حفره ها و پوسیدگی دندان کمک کند، ممکن است  استفاده بیش از حد آن مشکل ایجاد کند.

کلسیم

لکه های سفید بر روی دندان های کودک نیز ممکن است ناشی از کلسیفیکاسیون و چسبندگی پلاک دندان بر روی دندان ها باشد. رسوبات کلسیم بوسیله بزاق ایجاد می شود، بنابراین اگر تغییر رنگ دندان کودک شما در نزدیکی قسمت داخلی بینی دندان ها رخ می دهد، جایی که کانال های بزاق آنها در دهان قرار می گیرند، توجه کنید. در صورتی که این مورد باشد، یک دندانپزشک ممکن است یک تمیزکاری حرفه ای برای درمان منطقه آسیب دیده ارائه دهد.

چگونگی رفع نقاط سفید در دندان

لکه های سفید بر روی دندان های کودک نشانه آن است که وقت آن است که یک ملاقات با دندانپزشک خانواده برای برنامه ریزی سالم مراقبت از دهان و دندان برای فرزند در حال رشد شما تعیین کنید. دندانپزشک شما قادر خواهد بود تشخیص دهد که چرا لکه ها شکل گرفته اند و چه کاری می توان انجام داد تا تغییر رنگ موجود را اصلاح کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *