کاهش اضطراب دندانپزشکی با چند روش ساده

برای درمان دندان درد برخی افراد در مورد رفتن به دندانپزشکی مردد هستند و حتی دندان درد را نادیده میگیرند.  اضطراب غیر عادی نیست و حدود ۶ تا ۱۵ درصد از افراد از اضطراب دندانپزشکی رنج می­‌برند. اضطراب دندانپزشکی در بین موقعیت­‌های اضطراب­‌زای شایع، رتبه پنجم را دارد و میانگین سن شروع آن ۱۲ سالگی است. آغاز این اضطراب از دوران کودکی و اوج آن در اوایل بزرگسالی است و با افزایش سن کاهش می­‌یابد..

اما بهتر است بدانید  بسیاری از دندانپزشکان برای مراقبت ازبیمار با درد کمتر برای بیمار مضطرب تلاش زیادی می کنند

کاهش اضطراب دندانپزشکی با چند روش ساده

انجمن دندانپزشکی آمریکا پیشنهادات زیر را برای کاهش اضطراب دندانپزشکی توصیه می کند

• مشخص کنید که شما برای دندان درد یا برای تمیز کردن بیشتر دندان به دندانپزشکی مراجعه می کنید .
  • خود را با گوشی و یا هر نوع وسیله با قابلیت پخش موسیقی که شما را ریلکس می کند بدون توجه به دندانپزشک و کارکنان سرگرم کنید.
  • در صورت امکان، مراجعه به دندان پزشکی را برای زمانی برنامه ریزی کنید که وقت کافی دارید و نیازی نیست که عجله کنید ابه عنوان مثال قبل از کار یا پایان وقت کار خود در پایان روز زمانی که شما در راه به خانه هستید این کار را انجام دهید.
  • به دندانپزشک خود بگویید که عصبی و مضطرب هستید. دندانپزشکان متوجه هستند که چگونه به بهترین شیوه با بیمار مضطرب رفتار کنند، و دندانپزشک و کارکنان می توانند درمان شما را مطابق با آن تنظیم کنند. به عنوان مثال، برخی از کلینیک های دندانپزشکی  قبل از یک روش برای آرام کردن بیماران از آرامبخش استفاده می کنند.
کاهش اضطراب دندانپزشکی با چند روش ساده

اضطراب دندانپزشکی چه پپامدهایی خواهد داشت ؟

در حدود ۵۷ درصد موارد دیده  در مبتلایان به اضطراب حاد دندانپزشکی دیده شده  تعداد دندان­‌های پوسیده ، ازدست‌رفته و از بین رفتن سلامت حفره دهانی ـ دندانی بالا رفته که نشان‌دهنده وجود مشکلات ریشه‌ای است .