آبکشی دهان

همواره در مقالاتمان نوشته ایم که شستن دهان پس خوردن میان وعده ها از واجب ترین اعمالیست که باید حتما انجام دهید. اما این شستن باید به چه صورت باشد ؟ برخی افراد عقیده دارند که آبکشی دهان به صورت ساده و سنتی نیز تا حدودی بسیاری موثر است و باید اینگونه عمل نمود. اما افراد دیگر دهانشویه و مسواک زدن را نیز توصیه کرده اند. شما چه فکر میکنید. اگر به دنبال جواب این سوال هستید با ما همراه باشید و توصیه میکنیم مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

مسواک زدن یا آبکشی دهان

بسیار گفته ایم که نباید بلافاصله پس از میل کردن غذا مسواک بزنید. دلیل این توصیه آن است که برخی خوراکی ها مقادیری اسید در خود دارند. این اسید بر روی دندان ها باقی می ماند و اگر بلافاصله پس از خوردن غذا اقدام به مسواک زدن کنید در حقیقت این اسید را روی سطح دندان هایتان جا به جا میکنید. تصور کنید یک تکه فلز را بر روی تکه دیگری بسایید. توصیه میشود 30 دقیقه به بزاق دهان فرصت دهید تا ماهیت اسیدی خوراکی را خنثی نمایید و سپس شما میتوانید مسواک بزنید. اما آبکشی ساده دهان به منظور پاکسازی تکه های غذا از میان دندان ها و از روی آن ها بسیار ساده است و همچنین بسیار توصیه شده است.

آیا آبکشی دهان کافی است ؟

تا منظورمان از کافی چه باشد. پس از خوردن قهوه و چایی دندان ها در معرض زرد شدن قرار میگیرند و باید مواد رنگ دهنده چایی و قهوه را به سرعت از روی دندان های بشوییم. البته چایی و قهوه تنها نوشیدنی هایی نیستند که منجر به تغییر رنگ دندان ها میشوند. فست فود ها، شراب و … نیز باعث تغییر رنگ دندان میشوند. ضروری است که پس از نوشیدن چایی و یا به طور کلی خوردن میان وعده ها، دندان هایمان را با آب بشوییم و دهانمان را آبکشی کنیم. به این صورت تکه های غذا را از روی دندان ها پاک میکنیم و به بزاق دهان نیز کمک میکنیم. مسواک زدن به طور مکرر و بیش از حد نیز میتواند به لثه ها آسیب وارد کند پس توصیه میشود پس از میل کردن میان وعده ها دندان هایمان را آبکشی کنیم. 3 بار مسواک زدن در روز به همراه یک بار نخ دندان کشیدن بسیار ایده آل است و آبکشی دهان پس از میل کردن میان وعده و شیرینی جات میتواند سطح بهداشت دهانمان را بهبود ببخشد اما هیچگاه جایگزین مسواک و نخ دندان نخواهد بود.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *