سخت ترین مرحله

حتما تا به حال دیده اید کسانی را که تازه از دندانپزشکی برگشته اند و تجربه خودشان را اینگونه توصیف میکنند : “بدون درد، راحت، سریع، چیزی نفهمیدیم!و…” با این اوصاف شاید به به این سوال فکر کنید که پس سخت ترین قسمت از اعمال دندانپزشکی کدام است ؟ در این مقاله به سخت ترین مرحله دندانپزشکی میپردازیم. به یاد داشته باشید که سخت ترین الزاما به معنی دردناک بودن نیست. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را از دست ندهید.

از نظر بیماران

چیزی که تجربه دندانپزشکی را به تجربه ای ناخوشایند تبدیل میکند، بیشتر نگرش خود فرد به موضوع دندانپزشکی است. اغلب افراد قبل از مراجعه به دندانپزشک فکر میکنند مرحله ی پیش رویشان سخت ترین مرحله دندانپزشکی است. مثلا اگر دندانی داشته باشند که نیاز به ترمیم داشته باشد چنان این مرحله را به هیولایی بی شاخ و دم تشبیه میکنند که در نهایت تجربه دندانپزشکی برایشان عذاب آور خواهد بود. پس لازم است با حفظ خون سردی و اعتماد به دندانپزشک و تکنیک ها و ابزارات جدید دندانپزشکی به خودمان و دندانپزشکمان در داشتن تجربه ای بهتر در دندانپزشکی کمک کنیم.

به طور کلی چه مرحله ای سخت ترین مرحله در دندانپزشکی است ؟

سخت ترین مرحله

به صورت خیلی خلاصه مهارت دندانپزشک در این مرحله بسیار تایین کننده است. از دیدگاه دندانپزشک شاید سخت ترین مرحله دندانپزشکی، درمان ریشه دندان های آخر ردیف بالا باشد. چرا که دسترسی به این دندان ها دشوار است. هر چند که بیلد آپ نیز میتواند بسیار پیچیده باشد. ذکر این نکته ضروری است که دندانپزشکی در شاخه های مختلفی ادامه می یابد و هر کدام از این شاخه ها سختی خاص خود را دارند. دندانپزشکی کودک نیز میتواند بسیار سخت باشد و نیاز به مهارت بسیار بالایی داشته باشد. در نهایت با پیشرفت علم دندانپزشکی، اعمال دندانپزشکی بسیار (برای بیماران) راحت تر از گذشته شده اند و کمتر دردی متوجه بیماران می باشد. البته اگر مراقبت های پس از مراحل ( مانند مراقبت های بعد از کشیدن دندان ) به درستی رعایت نشوند در نهایت منجر به طولانی شدن ریکاوری و درد میشوند.

طنز

برخی دندانپزشکان عقیده دارند که سخت ترین قسمت کارشان یادآوری نکات تکراری بهداشت دهان به افرادی است که رعایت نمیکنند. اکثر دندانپزشکان توصیه های ارزشمندی به افراد مختلف میکنند که این توصیه ها متناسب با وضعیت دهان فرد است. اما باز هم شاهد انجام اشتباهات و نادیده گرفتن توصیه های دندانپزشکان هستیم. قبل از مراجعه به دندانپزشک باید نکاتی را رعایت کنیم، مثلا دندان هایمان را مسواک بزنیم و مطمئن شویم دهانمان بوی بدی نمیدهد. اما خوشحال کننده ترین چیز برای دندانپزشکان، مشاهده آثار مثبت توصیه ها و کارشان است. پس بیایید با رعایت بهداشت دهان ( 3 بار مسواک زدن در روز، یک بار نخ دندان کشیدن در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک) از زحمات دندانپزشکمان قدر دانی کنیم.

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *