غذا های تند

تا به حال به رژیم های مختلفی پرداخته ایم و در مورد قند ها و اسید ها صحبت کرده ایم. گفته ایم که خوردن غذا هایی که مقادیر بسیاری شکر دارند برای سلامت دندان ها بسیار مضر است و همچنین خوردن نوشیدنی ها و خوراکی ها اسیدی نیز به دندان ها آسیب میرسانند. اما افرادی پس از خوردن غذا های تند و فلفلی احساس سوختگی شدیدی در دهانشان میکنند و با خودشان به عواقب بد غذا های تند برای دندان هایشان فکر میکنند. آیا غذا های تند باعث خشکی دهان و در نتیجه آسیب رسیدن به دندان ها میشوند ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز از دست ندهید.

تاثیر غذا های تند بر سلامت دهان

اگر بخواهیم به صورت کوتاه به این سوال پاسخ دهیم که آیا با خوردن غذا های تند به دندان هایمان آسیب میزنیم؟ جوابمان “خیر” خواهد بود. به تنهایی چنین خوراکی هایی عامل پوسیدگی دندان ها نیستند. اما در استفاده از فلفل و چاشنی هایی مثل آن باید احتیاط کنید. چرا که خوراکی ها تند باعث رفلاکس اسید معده میشوند و این اسید به محیط دهان وارد میشود. در مقاله های مختلفی به تاثیرات منفی باد گلو و استفراغ اشاره کرده ایم و رفلاکس معده نیز دقیقا باعث ضعیف شدن و نابودی مینای دندان میشود. همچنین برخی خوراکی ها تند از موادی مثل زردچوبه استفاده میکنند که باعث رنگ گرفتن دندان ها میشود.

خشکی دهان و غذا های تند

خوراکی ها تند باعث خشکی دهان نمیشوند. اما اگر از خشکی دهان رنج میبرید توصیه میکنیم که کمتر از غذا های تند استفاده کنید. چرا که ترشح کمتر آب دهان، باعث میشود که محیط دهان به خوبی پاکسازی نشود و اگر فلفل خورده باشید و دهانتان در حال سوختن باشد، این سوزش ممکن است بسیار بیشتر از حد معمول به طول بیانجامد.

 

در نهایت رعایت بهداشت دهان ( 3 بار مسواک زدن در روز و یک بار نخ دندان کشیدن و مراجعه به دندانپزشک حداقل هر 6 ماه یکبار) برای داشتن دندان هایی سالم تر بسیار مهم و حیاتی است.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *