باد گلو

باد گلو یا آروغ، در کنار اینکه بسیار زشت و خلاف آداب اجتماعی است، همچنین میتواند برای دندان ها نیز مضر باشد. چرا که باد معده را به محیط دهان می آورد. اسید معده میتواند به شدت به دندان ها آسیب بزند. بیماری بولیمیا و استفراغ به طور کلی، از جمله دلایل فرسایش و پوسیدگی دهان هستند. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

وارد شدن اسید معده به دهان همراه با باد گلو

باد گلو

آروغ زدن به طور مداوم میتواند مضر باشد. چرا که همراه با بادگلو، ذرات اسید به محیط دهان وارد میشوند و بر روی دندان ها می نشینند. چنانچه فردی گرفتار این عادت زشت شود، در دراز مدت آثار آن بر دندان هایش مشخص خواهند شد. پس از آنکه اسید معده، پوشش دندان ها را تضعیف کند، دندان در مقابل باکتری ها بی دفاع خواهد ماند. در نتیجه دندان به سرعت پوسیده میشوند.

جلوگیری از باد گلو

مهمترین کاری که برای جلوگیری از آروغ زدن میتوان انجام داد این است که با آرامش و به آرامی غذا بخوریم و نوشیدنی بنوشیم. همچنین غذا هایی هستند که فشار بیشتری بر معده وارد میکنند که میتوانید از آن ها اجتناب کنید. همچنین گاهی خارج ساختن بادگلو اختیاری است و فرد با وارد کردن فشار بیشتر بر معده اش، این باد را خارج میکند.

مراقبت

باید به طور منظم و در فواصل مشخص به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک دندان هایتان را معاینه کند. دندان پزشک با معاینه دندان های شما، توصیه های بسیار ارزشمندی به شما خواهد کرد که میتواند به آسانی عمر و سلامتی دندان های شما را افزایش دهند. همچنین به یاد داشته باشید که نباید بلافاصله پس از مصرف غذا های اسیدی، و در حالی که محیط دهان اسیدی است، مسواک بزنید. باید دهانتان را آبکشی کنید و بعد از نیم ساعت به طور کامل مسواک بزنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *