زغالی

خمیردندان ها روز به روز پیشرفته تر میشوند و ویژگی های عجیب تر و خارق العاده تری به خود اضافه میکنند. خمیر دندان هایی که خاصیت سفید کنندگی دارند برای همگان شناخته شده هستند. اما چند سالی است که شرکت های تولید کننده، جسور تر شده اند و خمیر دندان های عجیب تری ارائه داده اند. از عجیب ترین انواع خمیر دندان ها، خمیردندان های زغالی هستند. امروزه که دیدن “زغال” در منو کافه ها و بستنی فروشی ها نیز بسیار باب شده، پس چرا خمیردندان زغالی نداشته باشیم؟ اما آیا واقعا این خمیردندان ها موثر هستند ؟ با ما همراه باشید.

خمیر دندان زغالی چیست ؟

زغالی

زغال سال هاست که در خدمت سلامت بشر است. ابتدا در فیلتر های مختلف برای پاکسازی سموم استفاده میشد.

کم کم استفاده های بیشتری برای آن شناخته شد از جمله برای مسمومیت های مختلف بسیار کاربرد پیدا کرد. چند سالیست که در صنعت بهداشتی و آرایشی شاهد ظهور ماسک ها، خمیردندان ها و… حاوی زغال هستیم.

خمیردندان هایی که در آن ها از زغال استفاده میشود، اکثرا به طور کامل مشکی رنگ هستند، اما در مواردی نیز دانه های تیره رنگ در داخل خمیر ناشی از وجود زغال است. زغال موجود در این خمیردندان ها ساینده است و برای لکه بری و سفید کنندگی سطح دندان استفاده میشود.

آیا خمیردندان های زغالی سالم هستند ؟

این خمیردندان ها برای مدت کمی است که در دسترس قرارگرفته اند و داده های کاملی در مورد سلامت آن ها در دسترس قرار نگرفته.

اما به دلیل سایندگی بالای زغال توصیه میشود که این خمیردندان ها به ندرت مصرف شوند. اکثر این خمیردندان ها فاقد فلوراید هستند که ارزش کمتری نسبت به خمیردندان های حاوی فلوراید دارند.

در نهایت باید بگوییم که سایندگی بالا و سفیدکنندگی عالی این خمیردندان ها باعث شده اند تا در صورتی که این قبیل خمیردندان ها به طور مداوم مصرف شود میتواند باعث آسیب رسیدن به لثه و مینای دندان شوند.

با توجه به عدم وجود فلوراید، سایندگی قیمت بالا، توصیه میشود تا از خمیردندان های معقول تری استفاده شود. حداقل در صورتی که همچنان میخواهید از خمیردندان های زغالی استفاده کنید، استفاده از آن هارا به 3 تا 4 بار در هفته محدود کنید.

 

از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *